Is een tussenjaar nemen goed?

Ik twijfel of ik een tussenjaar wil doen; ik zou dan gaan werken en reizen. Maar vrienden gaan het niet doen omdat ze zeggen dat je na je tussenjaar dan niet meer kan beginnen met studeren enzo... Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ja maar na dat jaar zit school er niet meer in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is soms moeilijk om de draad weer op te pakken weet ik uit eigenervaring. Maar na verloop van tijd merk je wel dat je zonder opleiding nergens bent en ga je weer gemotiveerd aan de studie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een tussenjaar gehad met veel surfen etc. Daarna gewoon weer de draad op gepakt, wel meer moeten doen als de rest om bij te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik die kans nooit gekregen, doordat mijn ouders het afkeurden. Ik moest studeren. Na studie direct een eigen zaak begonnen en heb nu geen tijd en mogelijkheden om er een jaar tussenuit te gaan. En dat blijft toch altijd mijn droom. Als ik nu al die jongelui zie die het wel van hun ouders mogen, daar ben ik best wel jaloers op ;-) Dus ik zeg: ga ervoor, nu het nog kan. Niemand weet hoe de toekomst loopt.