Wat doe je als iemand je bedreigt met een mes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je bedreigd wordt met een mes je niet echt tijd hebt even politie op te zoeken. Dat kun je doen als je het overleefd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je revolver pakken...

Antwoorden (12)

Naar de politie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat afschuwelijk en wat angstig!
Melding maken, direct, bij de politie. Het feit dat iemand er mee loopt te zwaaien betekent dat er maar iets hoeft te gebeuren en het wordt menens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogeleik de politie bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer bedreigend.
Ik zou zo hard mogelijk weglopen, en als er politie in
de buurt is, direct melding maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een dodelijk wapen. Kan geen twijfel zijn over de actie die je moet nemen. Volgende keer kan het mis gaan. Politie een hartig woordje laten spreken met de dader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rustig blijven probeer een gesprek te beginnen stel je megaand en onderdanig op blijf vooral vriendelijk probeer zoveel mogelijk details te onthouden van de dader zoals spraak hoogte lichaamsbouw en uiterlijk als het voorbij is de politie belen als je geen vechter bent is dat de beste optie.ben je echter iemand die ervaring heeft dan kun je als je je kans ziet kijken of je de rollen wat kunt omdraaien zeg dan in verklaring die je evt geeft bij de politie dat je aangevallen werd van de trap vallen kan dan een hoop schade aan jouw ''slachtoffer'' verklaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk zorgen dat je uit de buurt komt.
Alles wat een mes aanricht,kan bijna erger zijn dan een kogel.
Als iemand je met een mes ,over je buikt uithaalt dan kunnen al je ingewanden zo uit je buik vallen.
En daarmee bedoel ik al je darmen.
Die zitten slechts achter een dun stukje huid en vel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikvlies
Er zijn natuurlijk twee manieren waarop dat kan gaan:
1= de dader is agressief en opdringerig; doe wat de dader vraagt en houd je rustig, onthoud signalement en waarschuw na vertrek van de dader de politie
2= de dader is rustig en bedreigend; vraag aan de dader wat ie wilt en zeg dat je dat zult doen, indien hij het mes wegstopt! Daarna doe je wat er wordt gevraagd, onthoud signalement en waarschuw na vertrek van de dader de politie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op een plek bent waar meerdere mensen zijn: lawaai maken! Gil, schreeuw, zorg dat er mensen op af komen.
Als je op een afgelegen plek bent waar geen hulp te verwachten is: geef de messentrekker zijn zin, en onthoud zo veel mogelijk kenmerken. (haarkleur, kleding, accent)
Probeer in geen geval het gevecht aan te gaan! Zelfs getrainde mensen blijven het liefst uit de buurt van een mes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een (ex) vriendin heeft mij onder invloed van alcohol ooit bedreigd met een groot keukenmes. Ze had een automutilatieprobleem en was bezig zichzelf te snijden. ik vroeg haar het mes aan mij te geven en strekte mijn hand uit. Ze maakte impulsief een paar stekende beweingen in mijn richting terwijl ik voor haar stond. Gelukkig raakte ze me niet. Ik sprong van schrik naar achter. Kort daarna wist ik haar arm te grijpen, het mes af te nemen en hiermee was de dreiging voorbij. Ik was wel erg geschrokken. Ik ben blij dat zij uit m'n leven is.

Afstand houden en het mes niet uit het oog verliezen. Soms kan op iemand inpraten werken maar dat hangt natuurlijk van de situatie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
proberen diegene tot rede te brengen en anders doen wat hij zegt. Wat hij van je wilt is meestal materiaal. Je leven is belangrijker. Je kunt natuurlijk zeggen dat je niks bij je hebt. Of hem iets geven wat je wel kan missen, dat is helemaal aan jou. Iemand die jou bedreigt staat onder hoogspanning op dat moment en is dus onberekenbaar. Houdt daar rekening mee. Hij zal je maar net op een linke plek neersteken. Het is het niet waar daarvoor een risico te nemen.
TerWIJL iemand je met een mes bedreigt naar politie gaan zoeken is dus het stomste dat je kunt doen. Ten eerste moet je die op dat moment maar net zien te vinden, plus je geeft je belager geen aandacht, waardoor hij toe kan slaan. je hebt daar op dat moment wel even wat anders aan je hoofd. Als het hele gebeuren voorbij is en je hebt het overleefd kun je altijd nog aangifte gaan doen en je bankpas blokkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een zeer bedreigende situatie. Je opties hangen van de situatie en je eigen vaardigheden af.
Als er mensen in de buurt zijn die je veiligheid kunnen bieden kun je gaan schreeuwen en hun aandacht trekken.
Is dat niet het geval dan kun je proberen de bedreiger met woorden tot andere gedachten te brengen.
Als je goed getraind bent in bv Aikido of Krav Maga kun je proberen de bedreiger te ontwapenen of uit te schakelen.
Helaas is ook daarbij succes niet verzekerd.