Wie is het eens met deze stelling :Beter een verre vriend dan een ``goede `´buur ?

Waarom wel?
of
Waarom niet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Een verre vriend kan je soms helpen met een probleem waarvoor je bij je buren niet gauw aan zult kloppen. Maar het hebben van goede buren die niet meteen overal een punt van maken en, al is het maar een pakje van de postbode voor je aan kunnen nemen, zijn in de dagelijkse praktijk toch wel erg prettig. Ik mag me in aardige buren verheugen en dat is een groot goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet,

Met een buur word je vaker geconfronteerd dan met een vriend die ver woont. De band kan dus beter goed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens; want voor dat je t weet staat die goede buur elke dag voor de deur voor n bakkie. Liever een verre vriend, die moet bellen voor ie komt ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja lekker belangrijk, allebij is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verre vriend...

Je hebt overal goede buren, overal... Daar kun je niet omheen, maar een vriend, dat is wat anders... Jammer dat die dan ver weg woont, maar die verre vriend is toch te verkiezen dan een goede buur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind allebei belangerijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide zijn belangrijk. Wanneer je snel iemand even nodig hebt voor iets, kan de verre vriend niet altijd direct iets betekenen. Maar er zijn ook dingen waarmee ik niet aanklop bij mijn buren.

Als je beide hebt, is dat wel heel mooi. Of een goede buur en een vriend dichtbij: nog mooier :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verre vriend is fijn.
Een goede buur is beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij luid het gezegde andersom hoor: Beter een goed buur dan een verre vriend!

Toegevoegd op 20-06-2009 21:33:51
En met die stelling zoals ik m stel ben ik het eens, aangezien je in het dagelijks leven heel veel kunt hebben aan een goede buur! En verre vrienden zijn prettig, maar niet handig!