ja wel

dat kan wel...

ik juich nu: ik heb het beste antwoord op deze vraag!!!

maar dat weet ik nu natuurlijk nog niet...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, want juichen doe je altijd naar aanleiding van een leuke gebeurtenis.

Zonder die gebeurtenis heb je geen aanleiding en juich je dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan zeker.

Je denkt bijvoorbeeld dat je de 100 meter wint, je juicht.
Maar net op het laatste moment, word je toch ingehaald.
Nou, dan heb je dus te vroeg gejuichd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, je moet juist niet te vroeg juichen. Eerst afwachten of het verwachtte resultaat er is, en dan pas juichen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van mijn moeder geleerd dat "te" nooit goed is (behalve tehuis en tevreden). "Te vroeg" is dus ook nooit goed. Je kunt wel terecht vroeg juichen, maar per definitie is "te vroeg juichen" een zin waarin het woordje "te" al aangeeft dat het niet goed was om zo vroeg te juichen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wachten met juichen tot je zeker weet dat je reden hebt om te juichen, het kan blijken dat iets,waarvan je eerst dacht dat het leuk zou zijn, bij nader inzien helemaal niet zo leuk is: te vroeg gejuicht!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Juichen is vreugde uiten. Sommige vreugde is van zeer korte duur, zelfs als je op dat moment terecht gejuicht hebt. Ik juich dus ook niet zo snel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan natuurlijk altijd te vroeg juichen, dat je verwachtingen toch tegenvallen.
aan de andere kant; juichen doet een mens goed, dus kwaad kan het zeker niet.
14 jaar geleden
"Juich niet voor het avond is." luidt het gezegde. Je kan dus rekenen op hoongelach als je na het juichen in de pan wordt gehakt.