Wat moet je als werknemer doen op het moment dat je bij de directie wordt geroepen en te horen krijgt dat je wordt ontslagen ?

Wat doe je op dat moment ?
En welke stappen moet je gaan ondernemen ( buiten ander werk gaan zoeken )?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

1. Teken niets

2. Vraag een schriftelijke bevestiging van het ontslag(voornemen)

3. Maak meteen schriftelijk bezwaar tegen het ontslag

4. Ga niet akkoord met het inleveren van bedrijfseigendommen

5. Verzamel zoveel mogelijk informatie
die van belang kan zijn in de ontslagprocedure, zoals (omzet)gegevens van uw werkgever, documenten waaruit blijkt hoe u gefunctioneerd heeft, relevante e-mails van uzelf, van uw werkgever, van collega's of van klanten.

6. Wees discreet met informatie

7. Voer verweer

8. Accepteer (nog) geen outplacement

9. Ga niet in zee met een ontslagadvocaat of ander soort adviseur van uw werkgever

10. Laat u begeleiden door een ervaren en gespecialiseerde ontslagadvocaat, die uw belangen met kracht verdedigt en afdwingt.

de volledige tekst vind je op:
http://www.ontslagportal.nl/werknemers_tien_geboden.php

Toegevoegd op 20-06-2009 21:31:23
en als het helaas doorgaat...direct naar het CWI...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het belangrijkste op dat moment: zeggen dat je het ontslag niet accepteert, en vooral niets tekenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou al niet daarheen gaan...

Daarmee onderstreep je dat je het veel te druk hebt en dus onmisbaar bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Teken absoluut niets...

2) Vraag per direct bedenktijd aan met buitengewoon verlof. Dit moet een werkgever verzorgen en is maximaal 2 werkdagen...

3) Raadpleeg een advocaat. En zolang je per maand geen 1.500 euro netto verdiend krijg je een prodeo-advocaat...

Toegevoegd op 20-06-2009 19:17:08
En dan nog wat...

Speel de eventuele ontslagprocedure kei hard. Dit doet jouw werkgever namelijk ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als al de vorige adviezen niet meer van toepassing is, ga je gelijk een uitkering aanvragen. Tegelijk ga je ieder uitzendburo af in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn stuk vor stuk goede adviezen. Wat ook belangrijk is: Ga naar het CWI of UWV en meldt de plannen van uw werkgever. En vraag hoe verder te handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem weldra contact op met de vakbond.
Schrijf je in bij het CWI/Arbeidsburo of hoe dat tegenwoordig heet.
Ga niet direkt met dingen accoord die je baas je voor houdt. Dit doet hij nooit voor jou, maar voor zichzelf. Zaken tekenen kan altijd later nog.