nee, het is wel goed voor je ogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
psies, ik heb nog nooit een konijn met een bril gezien
Wortels bevatten caroteen. Deze oranje stof kan je opnemen en dan in je huid terug vinden. Van HEEL VEEL wortels eten kan je iets oranje achtig worden. Maar de hoeveelheden zijn zo absurd dat je er in de praktijk geen last van zal hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ee beetje wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen bij een giga overdosering.

Beta Caroteen

Functie: Zie vitamine A.
Komt voor in: Groenten (speciaal tomaten, wortelen).
Gaat verloren door: Koken, lucht en licht.
Dosis: ca. mg (15.000 IE).
Dosis bij sport:15 mg (45.000 IE).
Bij tekort: Zie vit. A.
Overdosis: Bij 100.000 IE en meer: oranje huidverkleuringen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De hoeveelheid vitamine A en bètacaroteen wordt weergegeven in retinol-equivalenten (RE). 1 microgram retinol = 1 retinolequivalent = 12 microgram bètacaroteen = 3.33 IE retinol. IE ("Internationale eenheid", Engels IU) is een oudere, maar nog veel gebruikte eenheid voor vitamine A.