Ik twijfel tussen het vakkenpakket cultuur maatschappij of economie maatschappij. Met welke kan je het meest als je nog niet weet wat je wil worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ik heb het zelfde probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met economie en maatschappij kan je mwer kanten op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf voor economie en maatschappij gekozen. Dat is een stuk breder en daar kan je later echt veel meer kanten mee op! Zeker als je nog niet weet wat je later wil gaan doen zou ik E&M kiezen, anders sluit je al een hoop deuren voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Economie is algemener en veel omvattender bovendien is er in de economische sector altijd wel werk te vinden. In de culturele sector is dit echt een stuk beperkter, hoewel het ook heel leuk kan zijn. Maar op cultuur wordt ook vaak bezuinigd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
E&M heb ik ook gedaan,kunt bij meeste opleidingen zo instromen,goed basis en vakken waar je bij je vervolgopleiding iets aan hebt.hoe breder de opleiding,hoe makkelijker je later een baan kan vinden,zowieso in de financiën of administratie.succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Economie&Maatschappij.
En bij CM zijn je keuzevakken belangrijk. Als je geen wiskunde of wiskunde c hebt, dan zijn er niet zoveel mogelijkheden. Maar als je geen Economie hebt is het moeilijk om wat met dat profiel te doen. (Je moet toch kiezen tussen Economie en Wiskunde A/B?)

Als je een talenmens bent is CM handig dan kun je wel 5 talen in je pakket nemen. Dat kan bij EM weer niet. Dus kijk zelf maar.

Maar als je echt alles wilt kunnen worden is het beter om NT met economie te kiezen. Dan kun je bijna alles worden. Maar alleen als het profiel je ligt natuurlijk! :)