Ik slaap met 2 denkend anders krijg ik het koud als ik wakker word lig ik in een plas zweet! De dokter zegt dat er niks aan de hand is?

Waar kan dit doorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dan slaap je dus te warm. Ofwel de kamer is te warm - zet dan de verwarming uit en een raam open. Ofwel je hebt genoeg aan één dekbed.

Wat ik zelf vaak doe: onder anderhalf dekbed slapen. Ik slaap nu zonder verwarming, met raam open, onder een zomerdekbed. Dat is net te koud, dus om het toch warm genoeg te hebben, heb ik het winterdekbed over de onderste helft van mijn bed gelegd - zeg maar over mijn benen.

Je zult moeten experimenteren met de kamertemperatuur en met welke dekbedden je hoe ver over jezelf heen legt. Uiteindelijk zul je een methode vinden om het warm genoeg te hebben zonder dat je gigantisch veel zweet.
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je het dan ook superheet, of zweet je alleen maar? Als je het superheet hebt, is het toch echt te warm. Dan kun je voordat je gaat slapen één dekbed gedeeltelijk of helemaal weghalen. Heb je het niet superheet, zoek dan eens op 'nachtzweten'. Wees wel kritisch bij alles wat je leest, want de alternatieve hoek verkondigt een hoop onzin op dit gebied.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat klinkt als nachtzweten. Ik kan dan wel van alles gaan bedenken waar het van zou kunnen komen, maar dat kan een arts toch echt beter dan ik. Hormonen, de pil, suikerziekte, schildklier - het kan echt van alles zijn. Het kan ook heel gewoon liggen aan het materiaal van je matras, je dekbed, je pyjama, je dekbedovertrek, enzovoort.