Hoe kom je van die vervelende plekjes in je mondhoeken af???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Vitamientjes eten. Uitgescheurde mondhoeken (en dan met name in de winter) is meestal een tekort aan vitamine C. En als je er steeds met je tong aan zit, maak je het alleen nog maar erger en erger.

Een lage weerstand en eventueel veel stress kunnen het erger maken. Ik heb er zelf als kind veel last van gehad, maar ben er uiteindelijk wel overheen gegroeid (toen ik wat meer groente ging eten vooral, want een fruiteter ben ik nooit geweest en zal ik nooit worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook een ijzertekort kan kapotte mondhoeken veroorzaken. Als gezond eten niet helpt binnen een week of wat, kun je wellicht even met de huisarts overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In ieder geval zo min mogelijk aankomen. Niet steeds voelen met je tong enzo. Voor het slapen gaan insmeren met vaseline en verder niks doen. Het is inderdaad heel vervelend. Ik heb zo ook heel vaak, vooral in de winter.
13 jaar geleden
Ik heb het ook, niet likken!! Ben je ergens allergisch voor?? Ik heb een zalfje van de dokter gekregen, ben jij ook al naar e dokter geweest?? Suc6!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super veel fruit en groente eten. Die plekjes komen volgens mij door gebrek aan vitamine c en d is me wel eens verteld:p en veel labello erop smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter tandhygiene. Die plekken kunnen ontstaan als je je tanden en je mond niet goed verzorgt.
Gebruik ook een tongschraper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht heb je last van aften. Heb je zalfjes voor om de pijn te verminderen. Zal je altijd last van hebben ondanks dat je veel fruit eet. Gewoon goed eten, en af en toe de pijn verbijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een schaar...
De rest wijst zich vanzelf.
Geloof me, nu komen ze echt niet zomaar terug.