Is stroom goedkoper na 6 uur of na 10 uur?

Ik heb gehoord dat stroom gebruiken goedkoper is na 10 uur en de andere zegt weer na 6 uur, dus ik wil weten welke nou goedkoper is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Dit noemt men nachttarief. Ook is dit per leverancier verschillend of het goedkoper is licht meestal aan je verbruik daar meestal het vastrecht hoger is de leverancier moet tensloten ook een andere meter plaatsen die registreert wat je s avonds en wat je overdag verbruikt. Het beste is om even te kijken op de site van jouw leverancier en zoeken op nachttarief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hangt van je contract af en van je aanbieder. Je kunt dag en nacht tarief hebben of een enkel tarief. De voorwaarden bepalen wanneer welk tarief in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je een dubbeltarief hebt, hebt je ook een dubbele meter.
Na 11 uur 's avonds(bij ons)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij 2 meterstanden heb in je meterkast dan heb jij dag en nachttarief bij mij begint om 9 s avonds tot 7 s morgens nacht tarief maar dat kan bij jouw anders zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf hoe laat het goedkoper is kan is afhankelijk van de energie leverancier die je hebt. Verder is je stroomverbruik nog afhankelijk van meer dingen, kijk hiervoor naar het onderstaande artikel.