Waarom slaapt mijn hamster de hele dag?

Ik weet dat het nachtdieren zijn... Maar het is echt raar! Hij word alleen wakker om te eten, haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (4)

Omdat hamsters nachtdieren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dezelfde reden dat jij oberdag wakker bent hij heeft een ander dag en nacht ritme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, hamsters zijn namelijk nachtdieren. Hamsters slapen overdag en worden rond de avond weer wakker. Laat je hamster zoveel mogelijk overdag rusten. Als je je hamster teveel uit zijn rust verstoord kunnen op den duur zwak en ziek worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hamsters zijn GEEN nachtdieren, hamsters worden actief in de avond en in de vroege morgen. Als je wilt kun je je hamster laten wennen aan het actief zijn overdag door de eerste week bijv. hem voor een half uurtje wakker te laten overdag, en het langzaam en geleidelijk opvoeren.