Wat is dat toch met mannen?

Dacht dat alleen bijv in de bouw mannen vaak ietwat denegrerend en veel poeha over vrouwen praten..
Maar ik werk op een kantoor tussen veelal keurige "pakken"mannen en ik word helemaal lastig van alle praat over en weer.. Vaak echt grof en voor een tijd kon ik er mee soms mee lachen maar inmiddels heb ik alles al wel een keer gehoord..En preuts kan ik mezelf echt niet noemen! Iets zeggen leidt tot meer gegrinnik en achterbaks gedoe..Weet iemand een afdoend antwoord, gebaar of ander soort van oplossing om de heren een lesje te leren???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Praat met ze, laat helder blijken dat dit jou absoluut niet aanstaat, en dat je dit niet vindt kunnen.

Houd er rekening mee dat het mannen zijn. Dus niet "laten blijken" - dat pikken ze niet op. Duidelijk verwoorden. Alsof je het opschrijft, maar dan mondeling.

Herhaal zo vaak als nodig.

Het moeilijkste is, de juiste mengeling van ernst en luchtigheid te treffen.

Er zijn omgevingen waarin dat niet werkt. Ik heb ook in zo'n omgeving gezeten. Daar werd denigrerend gedaan over alles dat niet man, 25-30 jaar, ambitieus, hetero, blank en Nederlands was. Heel vervelend.

Als je in zo'n omgeving zit: maak dat je wegkomt. Dit gaat aan je vreten. Misschien moet je een omgeving zoeken met minder van die puur commerciele, zogenaamd snelle jongens, die eigenlijk allemaal karikaturale rattige haantjes zijn. Informeer eens bij vrienden die in andere omgevingen zitten. Kijk eventueel naar goededoelenorganisaties, overheid en semi-overheid, en technische organisaties - die zogenaamde nerds zijn overwegend mannelijk, maar veel socialer dan die financiele of commerciele jongens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een gebaar van 'kleine piemel' ;) Met 2 vingers dicht bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf zijn/blijven en af en toe, al dan niet onder 4 ogen, de ongewenstheid van situaties duidelijk naar voren brengen.
Misschien ben je wel op een verkeerde plaats terecht gekomen. Een plek die onvoldoende rekening houdt met jouw beschaafdheidsniveau.....Andere baan ligt niet voor het oprapen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Les 1 voor een vrouw: mannen moet je niet proberen een lesje te leren, dat werkt bij de meeste mannen averechts. Gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral NIET reageren, dan geef je ze een reden om daar weer op in te gaan. Negeren, langsheen kijken en omdraaien werkt altijd, probeer het maar uit :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zulke praatjes naar jou zijn gericht, zou ik eens met de chef gaan praten en als dat in niets resulteert, hogerop.
Dit kan vallen onder "ongewenste intimiteiten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik ook wel eens meegemaakt.
Op een gegeven moment heb ik hen gevraagd of ze wisten waarom God de man überhaupt gecreëerd heeft?
Het antwoord: Een vibrator kan het gras niet maaien !

Sindsdien heb ik raar genoeg niet veel last meer gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen spelen een rol, dat ze uiterlijk van de vrouw belangrijk vinden...
Vrouwen doen net of ze hun uiterlijk belangrijk vinden, dus dat is hun rol...

Ik kan toch niet als man een vrouw instrueren wat te doen naar mannen toe... Mannen zijn niet slim genoeg voor zulke dingen, vrouwen kunnen dat wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denken dat je mannen kunt opvoeden of veranderen is éen van de meest hardnekkige misverstanden bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
When God created man, she was only joking

Als je iets moois wil maken, maak je toch ook eerst een kladje?

Af en toe denk je : Goh - het lijkt net een mens....maar even later moet je vaststellen: nee. Het is tóch een man.
(uitspraak van mijn moeder)

Wat kom je weer leuk uit de hoek - ik zou je er zó weer in trappen

geen van alle origineel, maar wie weet zit er iets tussen