ik heb goudvissen, hoe kweek je die

ik heb 3 goudvissen weet niet of het jongens of meisjes zijn of allebei maar hoe kweek je ze

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (3)

Er zijn van die kleine hokjes die je in je aquarium kan doen, waar die kleine visjes dan in kunnen groeien. je kan ook op google kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudvissen die in een kom of bak zitten kun je niet kweken, wel als ze in de een vijver zitten, dan gaat het vanzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannetjesgoudvissen krijgen witte pukkeltjes op hun kieuwdeksels. Vrouwtjes zijn vaak wat ronder om de buik. Bij die van mij werd dat zichtbaar toen ze ongeveer een jaar oud waren.

Het is wel mogelijk om in een aquarium te kweken, want dat is mijn vorige week per ongeluk gelukt. Ik heb twee mannetjes en één vrouwtje, die vorige week eitjes hebben gelegd en bevrucht. Omdat de meeste eitjes aan de planten gekleefd zaten heb ik de planten in een andere bak gedaan. De eitjes kwamen na 4-5 dagen uit, en ik heb nu tientallen kleine visjes rondzwemmen. Het filter in dit kleinere aquarium heb ik in een panty gedaan zodat de kleine visjes er niet ingezogen worden. Dat werkt goed.

Mijn aquarium heeft een inhoud van 110 liter, en ik heb daar die drie goudvissen in. Ze staan in de woonkamer en het water is rond de 17-18 graden.

Ik heb niets speciaals met de watertemperatuur gedaan, maar het schijnt te helpen als het water in het voorjaar wat warmer wordt gemaakt (22 graden heb ik ergens gelezen).

Succes met je goudvissen