Waarom zijn er mensen die duimpjes omlaag geven, terwijl daar geen gegronde reden toe is?

Ik merk het steeds vaker dat er een of meerdere personen het plesant vinden om mensen negatieve duimpjes te geven zonder op of aanmerking op het gegeven antwoord. Ik kan begrijpen dat je iemand een minnetje geeft als je het niet eens bent met het antwoord, maar licht het dan gewoon WAAROM je dat vind.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik denk dat niet iedereen beseft waar zo’n minduimpje voor staat. Het betekent "dit antwoord is niet waardevol". Waarschijnlijk gebruiken mensen het ook in de betekenis: "ik vind jou niet aardig", of "hier, dit minduimpje heb je nog van mij tegoed als wraag om jouw minduimpje aan mij". Wie weet…

Ik heb ook een rij antwoorden gegeven die echt allemaal een minduimpje kregen. Zelfs al was het een mening of zelfs al was het gewoon 100% waar (later als beste antwoord gekozen), dan nog zaten er minduimpjes bij.

Soms zie ik ook wel eens vragen waarbij ieder antwoord een minduimpje heeft, op één na. Dat zet mij ook wel eens aan het denken.

Ik vind het lastig om te stellen dat er verplicht toelichting zou moeten worden gegeven. Enerzijds denk ik dat het goed is om onderbouwd te vertellen waarom iemand’s antwoord niet waardevol is. Bovendien al je zo ook de "verziekers" eruit. Anderzijds ben ik het ook wel eens met andere argumenten hier: Af en toe staan er wel heel domme slechte niet-onderbouwde incorrecte antwoorden. Dan is het eigenlijk niet de moeite om uitgebreid te onderbouwen waarom het antwoord waardeloos is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
quote Soms zie ik ook wel eens vragen waarbij ieder antwoord een minduimpje heeft, op één na. Dat zet mij ook wel eens aan het denken. haha idd +1

Andere antwoorden (10)

Ik geef eigenlijk nooit een reactie als ik een mineetje geef, het feit dat ik een minnetje geef is toch al bewijs zat dat het een dom antwoord is? Om 100x toelichtingen als "goh, dit slaat nergens op", "wat een dom antwoord", "wat een zweverig geneuzel" etc te geven, daar zit niemand op te wachten

Toegevoegd op 17-06-2009 17:17:48
Trouwens, let eens op de ouwejongenskrentenbroodplusjes. Niemand die daar wat over zegt, dat is tof en aardig. Terwijl dat daadwerkelijk effect heeft op je puntentotaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
willen de mensen die mij minnetjes geven het even uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mn reactie was *lichtelijk* sarcastisch, maar toch bedankt joh
Omdat dat blijkbaar té veel moeite is voor zo'n negatieve duimpjesgever - dan moet je nl. nadenken, en je antwoord formuleren en onderbouwen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ben ik het niet mee eens. Soms geef ik gewoon een min-duimpje omdat ik het een stom antwoord vind, net zoals ik vaak een anoniem plus-duimpje geef omdat ik het een goed antwoord vind. Vaak zijn stomme antwoorden slecht onderbouwd of het zijn antwoorden die zonder nadenken gegeven zijn. Ik vind dat ik dan best een minduimpje mag geven, daar zijn ze voor. En als een ander geen goede onderbouwing geeft, of gewoon een verkeerd antwoord, waarom zou ik het dan wel gaan onderbouwen.
Ik zou trouwens nooit systematisch bepaalde personen minduimpjes geven: mijn minnetjes gaan over de inhoud, niet over de persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik verbaas me er ook regelmatig over.
Vooral bij meningsvragen wat is uw lievelingsbier... hoe kun je hier nu een minduimpje op scoren?
Kijk als je bij een kennisvraag een compleet niet kloppend antwoord geeft, dan kan ik er inkomen.

Eigenlijk zouden ze mensen moeten verplichten een reactie achter te laten bij een minduimpje, maar dat zullen ze wel niet doen.
En ach, het minduimpje heeft geen direct negatief gevolg voor je punten (alleen bij gesloten vragen in de volgorde op waardering tellen minduimpjes weer wel mee).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat weet je dt goed m.b.t. het laatste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik onlangs toevallig ontdekt, toen ik keek waar de waardering op gebaseerd was.
Van tijd tot tijd zijn er mensen die het 'gewoon' leuk vinden om anderen -duimpjes te geven. Het feit dat dit zegt: 'Dit is geen waardevol antwoord op de vraag', maakt dan niet uit. Veel mensen denken dat dit een systeem is om te flamen: 'ik ben het hier niet mee eens' (wat iets anders is. Jammer dat er niet een vereiste bij zit dat je aangeeft waarom. Ik denk dat men dan een stuk voorzichtiger werd.

Toegevoegd op 17-06-2009 16:05:16
Omdat -punten niet worden gerekend en je ze ook niet in je balans terug ziet, lijkt het me bovendien extra belangrijk om aan te geven WAAROM iemand niet een waardevol (of waardeloos) antwoord heeft gegeven. Misschien denkt iemand zelf wel dat het heel logisch is en snapt hij/zij niet waarom er een - op komt (lekker leerzaam).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach mensen vinden het gewoon lekker, het bevredigd hun zieligezelf zijn, en neurotische gedrag.
XiniX krijgt de meeste minnetjes puur omdat ie op 1 staat. en ach als zielig persoon is dat maar moeilijk te verkroppen.
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn vaak onzekere mensen die dat doen impulsief
staan nog zwak in het leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef anonieme minnetjes en plusjes, soms met motievatie, soms zonder. Als antwoorden zondermeer fout zijn en dat al is gemeld, geef ik een min en is het m.i. duidelijk. Ook geef ik een min als ik vind dat er andere mensen aangevallen worden zoals uitspraken :het zijn gewoon zielige mensen ze weten niet beter etc zonder duidelijke uitleg. Ik denk dat die mensen heel goed aanvoelen waarom.

Ik geef geen minnetjes aan bepaalde personen omdat ze die persoon zijn, eigenlijk kijk ik niet eens naar wie het antwoord geeft, maar naar de inhoud, is die goed krijg je een plus, is die fout of beledigend krijg je een min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft: ik geef alleen minpuntjes als ik het antwoord of nogal onverschillig vind, of als het eruit ziet alsof het antwoord niet serieus is gegeven; dus als het de vragensteller een beetje bespot. Of zoals hierboven er gelijk een oordeel over de mensen wordt geveld als ze de minpuntjes niet toelichten. Vaak is toelichten inderdaad de moeite niet waard. Een min-duim moet genoeg zeggen. En met anonimiteit heeft het weinig te maken. We zijn allemaal min of meer anoniem hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie steeds vaker minnetjes op bijvoorbeeld meningvragen. Waarkomt dit in hemelsnaam vandaan? Het slaat nergens op. En dan vooral ook anoniem!