Zou je, na je dood, willen terug kunnen komen in dit leven..

en zoja in welke hoedanigheid? Zou je het anders doen dan in dit leven? Of juist niet? Of is dit leven al een vervolg op een eventueel vorige leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Volgens de Griekse mythologie ga je als je goed hebt geleefd naar de Elysion. Als je dan nog een keer terug naar het leven wilde kon dat op elk moment. Als je dan 3x in het Elysion was gekomen mocht je naar de eilanden van de Gelukzaligen en had je geen zorgen meer.

Dat was ff een inleiding ;) Eigenlijk wil ik ook zo leven. 3x goed leven en dan lekker luieren op de eilanden van de Gelukzaligen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Terug komen in dit leven? Dat wordt lastig, dan zou ik weer in het verleden moeten terugkeren. Ik neem echter aan dat je doelt op terugkomen op aarde. Ja, dat lijkt me wel wat: Next level!

Ik zou het ongetwijfeld niet anders doen, nog steeds dezelfde fouten maken. Je begint immers weer vanaf 0, je hebt geen enkel benul van een eventueel vorig of volgend leven.

Ik weet ook niet of ik per definitie als mens terug wil keren. Het lijkt me ook fantastisch om terug te keren als visarend. Lekker hoog vliegen, respect van kleinere dieren om je heen. Solist.. Enige nadeel van dit image is dat ik in dit leven niet echt een liefhebber van vis ben.... maar goed, dat zijn zorgen voor later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dood bent, kun je mooie dingen doen, reizen op afstemming en tijd... En je kunt je alles, maar dan ook alles herinneren, elk gesprek dat je ooit had kun je letterlijk en exact herinneren, maar dan ook nog de gedachten van de ander waar je mee sprak ook herinneren en of die de waarheid sprak destijds of niet...
Je kunt je met iedereen die in je bewustzijn komt communiceren en afstemmen...
Maar je kunt één ding niet meer en dat is zaken laten bewegen, je hebt geen lichaam meer, geen tool zal ik maar zeggen dat doordringt tot in het materiële... Als je iemand een hand geeft dan ga je met jouw hand door die andere heen en je snapt er niets van dat jij wel hen ziet, maat zij jouw niet... EN je moet alles dus zo laten als het is... Je ziet een kind de weg oversteken en jij staat erbij en je kunt en je mag niets doen, alleen maar toekijken, is wel heftig als je dat nog niet zo gewend bent...

Nu de vraag, wil je terugkomen? Heb je een keuze als je leeft? Nee dat heb je niet... Dus ook niet als je dood bent... Jij wil alles, maar dan ook alles meemaken, dus grote wens om precies terug te komen in je oude leven zal minimaal zijn... Je zou wel eens een kind willen baren bijvoorbeeld, dus je vraagt een leven aan om dat te kunnen doen... Enz enz...

Ik denk dat als je eenmaal daar zit en gewend bent aan de mogelijkheden die je dode leven je biedt dat je niet graag terug zou willen in die beperking die dat met zich meebrengt...

Maar ik laat het hierbij... genoeg voor vandaag hierover...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, als ik je lees, klinkt het alsof je het al hebt meegemaakt - als dit zo zou zijn, zouden niet veel mensen dan niet wat eerder dood willen zijn? Ik heb 'n beetje het gevoel of je je leven beschrijft, maar dan zó, dat de tekortkomingen waar dit leven ons nu eenmaal mee konfronteert, opeens overwonnen kunnen zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het ook in zekere zin... Totdat je weer zo´n situatie schept en het weer voor je kiezen krijgt...
Nee ik vind 1x meer dan genoeg geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een keer.... alsteblieft niet zeg.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat mij maar als een ara vliegen in het amazonegebied. Ara's worden heel oud, zijn erg intelligent, erg mooi, kunnen vliegen, zijn sociale dieren en leven in een geweldig mooie omgeving. Bestaat er nog een mooiere manier van leven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou terug willen komen als een Dolfijn.
En als ik als mens terug zou komen ik weet niet of ik het dan anders zou doen, daar ben ik nog niet oud genoeg voor. En ik denk dat dit leven een vervolg is op een vorig leven. Zo kan je Deja-vu's verklaren(en die heb ik vaak) :-P