Ik heb last van stinkende witte punten achter in mijn keel, hoe kan ik dit verminderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hoogst waarschijnlijk heb jij je amandelen nog? Dit komt door kraters in je amandelen en elke keer als je bijv. Hoest blijven die bacillen daar achter zitten. (zelfde probleem gehad) gorgelen met zout water (kraan water met een beetje zout) in de ochtend en in de avond. Was mijn advies van de dokter, of je amandelen eruit laten halen(lijkt mij beste optie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekertje water met 'n schepje zout. Je moet wel goed kunnen gorgelen achter je amandelen (ik kan dat niet)

Andere antwoorden (2)

Heftig!!! Aan stippen met kamilozan, zonnebloem concentraat. Verkrijgbaar bij de drogist. Anders een antibioticakuur. Je hebt waarschijnlijk angina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angina is ook het zelfde als een acute keel pijn duidelijk herkenbaar aan witte of gele vlekken achter in de keel. Als kind maar nu nog heb ik ik hier regelmatig last van gehad. antibiotica is ongezond dus ben ik kamilozan gaan gebruiken, het werkt beter als antibiotica. kijk ook is op: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=709
Herkenbaar, dat zijn inderdaad ophopingen van vuiligheid, heel smerig. Een paar keer per week goed spoelen helpt goed. Bij mij helpt gorgelen niet maar gebruik een spuitje met een lange punt (zo'n plastice) en daarmee spuit ik de holtes goed schoon. Dat werkt heel goed.