Als ik mijn hond onder z'n poot kriebel, dan gaat hij krabben aan zijn oor. Hoe komt dat? Hebben andere honden dat ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Antoni
14 jaar geleden
Doet hij dat krabben aan zijn oor met zijn andere poot of met de bekriebelde poot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij ligt dan op z'n zij en krabbelt dus met z'n bekriebelde poot.
Antoni
14 jaar geleden
Grappig/bijzonder. Ik heb dat nooit gezien of ervaren bij of met een hond (of welk ander dier dan ook).

Het beste antwoord

Ik kan het niet anders verklaren dan dat er zenuw- of energiebanen lopen die met elkaar te maken hebben...

We hadden een hond en die deed ook zoiets als je onder zijn kin krabbelde dan moest die zijn poot krabben ook...

Wellicht zijn dat de acupressuur of acupunctuur-banen, die hetzelfde zijn, bij mens en dier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, zoiets denk ik ook xinix.
Antoni
14 jaar geleden
Voor dit antwoord, XiniX, geef ik je een plusduimpje, en dat doe ik zelden bij jouw antwoorden. Mijn complimenten voor dit antwoord!

Andere antwoorden (3)

Misschien is het een hele stomme gedachte, maar misschien omdat als hij jeuk heeft onder de voet de oor het makkelijkst te bereiken is met de voet. Hij gebruikt zijn oor dan om de jeuk onder zijn voet weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel hetzelfde zijn als wat mensen ook wel eens hebben. Nou ja....ik in ieder geval!
Soms heb ik ook wel eens dat ik bv jeuk heb aan m'n rechterbeen, daar krab, en onmiddelijk een rare jeuk of prikkeling voel op mijn hoofd op op mijn buik...
Ik denk ook dat het te maken heeft met zenuwbanen, en dat bepaalde geneeswijzen ermee werken, zoals acupunctuur.

Toegevoegd op 16-06-2009 20:28:37
Ook voetreflextherapie werkt op die manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft door jouw geplaag jeuk aan zijn voet. Hij kan niet met z´n ene poot z´n andere poot krabben (zoals wij met onze ene hand onze andere hand kunnen krabben), daarom wrijft hij met zijn poot aan zjin lichaam. Hij kiest hierbij zijn oor omdat dat een vertrouwde beweging is.