is een goede vraag een goede vraag als men het antwoord niet weet?

Wat maakt een vraag tot goede vraag als iemand juist wel of juist geen antwoord geeft. Wij zeggen altijd dat als iemand antwoord met goede vraag dat de vraag dan beter is dan het antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Eigenlijk is het principe dat alles wat iemand zich afvraagt dus een goede vraag is.

Op bijna alle vragen is ook wel een antwoord te vinden, behalve als het om onzin, flauwekul of spirituele dingen gaat.

De een weet meer vragen te stellen dan de ander.
De een stelt moeilijkere vragen dan de ander.
De een weet meer antwoorden te geven dan een ander.
De een weet meer, dan een ander.

Je kunt het dus niet in algemeenheid zeggen dat een vraag pas een goede vraag is als het antwoord niet [ zo snel] te geven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, hoefd niet persee.
Het is een goede vraag als men het boeit en graag antwoord op wil geven.
Dus niet als je zegt: waarom heet ik hansje? Of zoiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vraag die niet te beantwoorden is, is zeker niet altijd een goede vraag.

Een goede vraag is een vraag waarbij veel mensen bedenken: Ja, dat heb ik nou altijd al eens willen weten, kijken wat het antwoord is'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vraag is een goede vraag als heel veel mensen die vraag afvragen .