Hoeveel kost eigelijk een hond ?

En daarmee bedoel ik ook voer , hok enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (10)

Dit is sterk afhankelijk van het hondenras. Maar ga uit van een minimum van enkele honderden euro's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond kost aandacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verschillend, lijkt me logisch..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Labrador rond de 3-400
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bedragen die genoemd worden, zijn die per dag, week, maand, jaar, hele hondeleven? Indien het laatste, hoe oud wordt de hond dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe rekening met 1000 euro per jaar. Hoe oud een hond wordt is afhankelijk van soort, erfelijke ziektes, hoe goed het diertje verzorgt wordt, veel stres in leef omgeving of niet. En natuurlijk de pech dat hij/zei een ongeluk krijgt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan. Er zijn een heleboel soorten honden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoop geld.
Eerst moet je een hond kopen en afhankelijk van het ras, kan dat behoorlijk oplopen.
Dan wil je misschien wel dat hij/zij geholpen word en dat kan ook al gauw 160€ kosten.
Dan moet je ook nog alle inentingen doen en die zijn ook niet goedkoop.
Iedere keer dat je naar de dierenarts gaat, moet je voor het consult betalen en dat is gemiddeld 40€. En dan moet je ook nog voor eventuele behandelingen betalen.
Ook moet je hond ieder jaar een cocktail prik krijgen en zo'n prik kan al gauw 90€ kosten.
Dan moet je hond ook nog eten en geloof mij, dat is ook duur.
En omdat je hond buiten poept moet je ook hondembelasting betalen en dat is ong. 70€ per jaar.
Ga ervanuit dat je hond gemiddeld 13 jaar wordt. Reken maar uit.

Ps: als ik iets vergeten ben... sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer 55 euro per maand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond met officieele nl stamboom al snel boven 2000 daarbij zeldzaamheid van het ras, en certificaten + een hobbyfokker is duurder dan broodfokker, hobby fokkers schenken meer liefde en tijd in de pups en weten vaak veel meer over het ras zelf etc.