Zijn reclame's over gokken PG-13? (Amerikaanse standaard.)

Ik heb weleens gehoord dat een rating voor een film omhoog moest omdat er in gegokt werd. (En dat de slots bij pokemon eruit zijn gehaald omdat anders de rating omhoog moest...) Dus ik vroeg me af, zijn reclame's die accounts bij gok websites aanbieden PG-13? Zouden die op een PG-13 site mogen staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

De PG-13 wordt volgens mij alleen gebruikt in films en niet op internet om een website te beoordelen. Dus als er reclame wordt geplaatst bij een website wordt ook er geen rating aan de website gegeven.

Er zijn wel familiefilters die websites op een verboden lijst zetten zodat kinderen deze thuis niet kunnen openen. Maar dat heeft niets met de PG-13 standaard te maken. Sommige filters werken op basis van trefwoorden of het voorkomen van dergelijke reclames.

De PG normering zie je dus alleen op films, net als bij ons de AL (Alle Leeftijden) of MG (meekijken gewenst) codes op een film (kijkwijzer).

Toegevoegd op 22-06-2009 01:49:28
(niet helemaal correct, het staat kennelijk ook op t-shirts ;o)