Wat gebeurt er als je lenzen langer in hebt dan 1 maandlenzen"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (4)

Er komen vuil en bacterien in, en je ogen zijn heel erg gevoelig, als je ze langer in hebt kun je een oogontsteking krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou ze in zolang je er geen last van hebt! ik draag ze soms wel 5 weken ipv een maand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een ontsteking krijgen. Alleen ik deed 1 maand + 1 week met mijn lenzen. Nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het laatst eens aan de opticien gevraagd van Eyewish. Hij vertelde dat er om maandlenzen een laagje zit, dat ook om bijvoorbeeld een hartklep zit. Dat laagje zorgt ervoor dat het lichaam de hartklep of maandlenzen niet afstoot (je lichaam stoot dingen af, wanneer ze niet in het lichaam thuis horen). Het laagje om de maandlenzen slijt na een poosje af, maar het laagje is zo, dat je de lenzen een maand in kunt hebben. Daarna kun je last krijgen van je lenzen, doordat ze gaan irriteren, en dat komt dus doordat het laagje minder wordt. Mijn opticien vertelde me dat ik de lenzen best een paar dagen langer in kan houden, maar niet een week of 2 weken.