Waarom staat iets dat je op een met condens bedekte spiegel/raam schrijft, er de volgende keer dat er condens op komt er weer?

Als je bijvoorbeeld iets op een met condens bedekte spiegel schrijft met je vinger, en de condens gaat weer weg, dus ook dat wat je geschreven hebt. Dan de volgende keer dat er condens op die spiegel komt staat het er nog steeds, terwijl het daarvoor niet te zien was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Door de lichte vettigheid die op je vingertoppen zit, die is bijna niet te zien op een gald oppervalk maar de waterdruppels kunnen er niet aan hechten. Van dit maken ze oa gebruik bij opsporen via vingerafdrukken alleen dan gebruiken ze de techniek andersom, de poeder hecht juist wel aan het vet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je tijdens het 'schrijven' vet achterlaat van je vinger op de spiegel. En waterdamp hecht slecht aan vet, waardoor de tektst er de volgende keer weer staat.
paulus811
14 jaar geleden
Dan heb je de spiegel slecht en/of niet schoongemaakt, terwijl je dit met de rest van de badkamer wel deed...