Absoluut, maak het dagelijks mee. maar het ook aan jezelf toegeven..??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Volgens mij wel.. Bedriegen is voorliegen. Je kan jezelf wel iets in je hoofd halen, wat er eigenlijk niet is.

Bij optische misleiding worden de hersenen ook bedrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen doen niet anders, maar ja je moet wat verzinnen als je een voertuig van je genen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo kun je bijvoorbeeld jezelf voor de gek houden door allemaal redenen te bedenken waarom je wel zou moeten roken. Of redenen bedenken waarom je toch moet blijven bij die man die jou slaat. En zo zijn er nog duizenden voorbeelden mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou en of, en dat doen we de hele dag. Misschien niet echt bedriegen, maar wel vertellen dat dingen die misschien niet zo goed voor ons zijn op dat moment toch eigenlijk best wel kunnen. Of dat we iets veel belangrijkers hebben te doen dan dat rotklusje dat al de hele dag ligt te wachten. En we trappen er iedere keer nog met open ogen in ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan, door leugen, of tegen je eigen principes ingaan
Ook door stemmen op een politieke partij, zij doen leugen,
dan drink je mee uit hun beker gif. Terwijl je er niet van bewust was. Mensen stemmen op bv een Christelijke partij, de 10 geboden zeggen zij op. En ineens gooien die partij waarop zei gestemd hebben, hun bommen op mensen, die uit elkaar spatten. Je hebt dan jezelf behoorlijk bedrogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, als je het zelf gelooft... Als je het niet gelooft, dan kan het weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan dat gebeurt zo vaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het eerder is jezelf voor de gek houden dan bedriegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! smorgens maak ik me op en doe mijn haar en kijk verder de hele dag niet in de spiegel. Zo denk ik de hele dag dat mijn haar er goed uitziet en mijn haar goed zit. En dan kijk ik savonds in de spiegel en dan denk ik... onder welke trein heb jij gelegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
De vraag lijkt of er twee personen zijn.
De een bedriegt en de ander weet van niets.
Want als de ander het wel weet, kan je hem toch niet bedriegen?
Dus als ik het weet kan ik me zelf niet bedriegen.
Ik kan me eigen wel voor de gek houden, maar dat is niet bedriegen.
Dus, nee, ik kan me zelf niet bedriegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me helemaal in je antwoord vinden Ed. Jezelf voor de gek houden is één ding, maar dat zie ik ook niet als bedrog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik sluit mij ook bij dit antwoord aan.
Diep van binnen weet je hoe het werkelijk zit. Je kunt dingen naar de achtergrond brengen en doen alsof ze er niet meer zijn. Je kunt jezelf heel lang voor de gek houden, maar om dit zelfbedrog te noemen...

Ik houd het hierop: je kunt iedereen bedriegen, behalve jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita, wij zijn een van de weinigen die zeggen dat het niet kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me bij Ed en jou aan. Beide +1
Ja hoor, dat kan.

Bedriegen betekent onder meer ook; misleiden.
En dat kun je doen door meerdere accounts op deze site te hebben om zo aan een hoger puntenaantal te komen.

Je misleid jezelf; strooit jezelf zand in de ogen en je bereikt er totaal niets mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt van niet, dan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal ze de kost moeten geven, al die ziekelijke figuren die zichzelf van alles voorliegen. Dat wil je echt niet weten. Het kan dus, en diegene die dat doen, zijn gewoon beroeps leugenaars.