Meneer de Ruijter...???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1936 begint VENZ met de productie van hagelslag. Hagelslag is een uitvinding van Gerard de Vries en het bedrijf heeft er in die tijd zelf een machine voor ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er doen allerlei verhalen voor op dit punt. De een zegt dat het een vijfjarig jongentje was die maar steeds brieven bleef sturen of een zeehonden die met een knuppel stukken chocolade in stukken sloeg. In 1936 heeft Gerard de Vries hagelslag ontwikkelt door zelf een machine uit te vinden die hagelslag kan maken. Omdat Venz de hagelslag heeft uitgevonden, hebben zij het alleenrecht om het hagelslag te noemen. Andere fabrikanten moeten chocoladehagel op de verpakking zetten.