Als je in een kamer zit zonder deuren die 100% bedekt is met spiegels welke kleur is die kamer dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (7)

De kleur van de kleren die je aanhebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij alle kleuren :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart (want ook geen lamp dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan of er licht schijnt, zonder licht zie je niks. met licht is het gewoon de kleur van het licht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk wit want de spiegels reflecteren elkaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spiegel zelf heeft geen kleur. Je ziet kleur doordat het licht ergens opvalt, breekt, en naar jou toegekaatst wordt. In het geval van een spiegel wordt het licht alleen teruggekaatst. Oftewel, als jij in deze kamer bent, zul je in alle spiegels jezelf zien. De kleuren zijn dan hetzelfde als van de kleding die je aan hebt.

Anders is het toch wittig in de kamer. Een kamer bevat namelijk lucht, stofjes en dat soort dingen. Daarnaast zijn spiegels niet perfect. Al die dingen weerkaatsen licht, en de combinatie van die kleuren samen is wit.