Is GV wel zo groot?Als ik zo rondkijk zie ik het meest een soort "vast" clubje met af en toe een nieuw gezicht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat je onder groot verstaat. Ik denk dat er een aantal verschillende groepen zijn die gebruik maken van GV. Je hebt inderdaad een groep die actief meedoet, zowel vragen, antwoorden en discussie voeren. Sommige lezen alleen mee, waarbij sommige af en toe reageren. Dan heb je ook nog mensen die hier alleen langs komen die alleen een vraag komen stellen en dan weer weg zijn en verder niet geintresseerd zijn in de community hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Klopt: 20% doet 80% van de antwoorden en vragen.

Toegevoegd op 13-06-2009 12:05:35
In elk geval is GV veel groter geworden dan een paar 'mislukte' Nederlandse voorlopers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat die cijfers nog wel heftiger uitpakken ; ik schat dat het nog geen 10 % is die voor 90 % van de activiteit zorgt, en dat is normaal, op alle fora. Ook dat dat clubje wisselt ; er komt er eens eentje bij, er valt er eens eentje af, het aantal deelnemers stijgt en stijgt, maar het aantal echt actieve deelnemers blijft redelijk stabiel. Dat geld voor elke community / elk forum.

Het is ook mooi te behappen zo ; wie wil kan alles bijhouden, maar als je niet alles bijhoudt, mis je eigenlijk ook niks. Mensen die jarenlang aan de 'top' blijven zijn er eigenlijk niet ; het is vaak een periode, en als je het zat bent ga je weer wat anders doen. Soms is daar een concrete aanleiding voor, soms ook niet.

Als we hier 1000 echt actieve deelnemers zouden hebben die allemaal per dag 5 vragen zouden stellen en 30 antwoorden zouden geven (ik noem maar wat) was het al zo snel zo onoverzichtelijk dat je zou moeten gaan opsplitsen in 'deelcommunities'. Stel je voor; op elke vraag die je stelt minimaal 200 reacties ; je zou knettergek worden denk ik. Of er zou al snel weinig meer van over zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meer dan 4000 gebruikers van GV. Ik denk echter ook, dat er een groep van ongeveer 100 tot 120 gebruikers een paar keer per week op GV actief is, waarvan zo'n 40 extra actief, dus (vrijwel) dagelijks. Alle anderen zijn veel minder actief. Overigens heb ik geen bewijs van mijn cijfers, behalve de genoemde 4000.

Toegevoegd op 13-06-2009 12:36:51
Vandaag, 13 juni 2009, staat onderaan deze pagina: http://www.goeievraag.nl/top "Gebruikers: 4000+".
Antoni
14 jaar geleden
Er zijn op dit moment ca. 4100 geregistreerde gebruikers, waarvan ca. 900 nooit een vraag of een antwoord heeft ingediend. Het aantal stijgt maar langzaam en het aantal actieve gebruikers is inderdaad klein.
Ik vraag me af of deze website wel het succes gaat worden dat Ilse Media voor ogen had.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://ilse.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De site kan een groter succes worden als ze een interactieve wishlist maken zodat GV makkelijk kan inventariseren welke nieuwe / te komen opties 't populairst zouden zijn.
Verder kan de populariteit stijgen als ze stoppen met de Google ads. Maar deze laatste maatregel is gewoon een wish die men op de wishlist zou kunnen zetten ;).
AWM
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit een Google ad gezien hier ?!?! Waarschijnlijk zorgt mijn Adblocker Plus goed voor me, want het zegt me niets, op goeievraag.nl
Klopt helemaal. Als ik zo rondkijk zijn er een paar die vele antwoorden geven in 1 uur en dan uur na uur na uur. Lijkt wel een soort verslaving. Klik maar eens op een profiel van iemand aan de 'top'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is klein, maar wel geïntegreerd op het net... En dat is weer wel heel groot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk wel dat de site nog maar kort online is en het zal nog wel groeien. Waar het uiteindelijk naar toe gaat weet niemand. Ik vind het zo wel groot genoeg.