Door minder energie te verbruiken en daardoor minder Co2 uit te stoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door geen fossiele brandstoffen meer te gebruiken, door ervoor te zorgen dat er geen vulkanen meer uitbarsten, door alle levende wezens uit te roeien, en heel veel bomen te planten. En als dat lukt, en het CO2 gehalte zo laag wordt, dan kan er ook geen mens meer leven, want dan is het veel te koud.

Zonder het broeikaseffect is er geen leven. Tegengaan is onmogelijk, de CO2 uitstoot verminderen is mogelijk.

Wat belangrijk is om te weten is dat CO2 niet het enige broeikasgas is, het allerbelangrijkste broeikasgas is waterdamp. 90% van alle broeikasgassen is waterdamp.

Het tegengaan is dus gewoon onmogelijk. Maar zou je het willen? Wij komen weer in een nieuwe ijstijd, dat is een feit. Net zoals we lente, zomer, hersft en winter hebben zijn er ook hele grote cycli van ijstijden, warmere perioden en zachte perioden, verspreid over duizenden jaren. Ik denk dat de mens geen invloed heeft in het klimaat, en vind het CO2 gebeuren en grote hype.

Ik raad je trouwens aan het boek te lezen van Prof. Dr. Salomon Kroonenberg, het boek heet: De menselijke maat.
Ook wil ik je aanraden je iets meer te verdiepen in temperatuur, klimaat, en dan vooral de lange termijn, dus niet komende 100 jaar, maar duizenden jaren. De mens is niets vergeleken het lange termijn klimaat, ik ben van mening dat wij beter geld kunnen stoppen in het bouwen van dijken dan CO2 opslag onder de grond. Het is trouwens ook niet bewezen dat wij de oorzaak zijn van de opwarming van de aarde, het is een aanname/hypothese/theorie die nog niet 100% bewezen is. Er zijn meer factoren, stroming van lucht, zeestromingen (heel belangrijk) en de zon, de grote zon die veel en veel meer invloed heeft op de aarde dan een biljard mensen bij elkaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook denken wij dat de temperatuur altijd hetzelfde moet zijn, maar de temperatuur veranderd altijd! Echt altijd! Het is dom te denken dat het over 100 jaar hier even warm 'hoort' te zijn. En ik vind het al helemaal belachelijk om het klimaat te proberen te beïnvloeden. Vandaag trouwens nog een docu gezien van Teleac-NOT op HollandDoc 24, ging over klimaat.

In Nederland was het zo warm geweest dat er moerasschildpadden hebben geleefd, er zijn fossielen gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vlees meer te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder vlees eten.
meer seizoen groeten eten.
minder stroom gebruiken en groene stroom nemen.
minder het ov en auto gebruiken. en meer fietsen en lopen.
zorgen dat je minder afval hebt/afval scheiden.
enz.