wat ben je permaand kwijt voor eten als je in australie gewoon zou wonen voor paar maandjes

we zouden voor stage 6 maanden naar australie gaan maar ben benieuwd wat het gaat kosten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Als je er tijdelijk gaat wonen, is het natuurlijk een verschil of je in je kamer zelf wat klaarmaakt of dat je elke dag uit eten gaat.

Zelf klaarmaken = boodschappen doen en een koelkast hebben. Gok ik op ontbijt 2 euro, lunch 5 euro, avond 7 euro per persoon. Dus zeg ongeveer gemiddeld 15 euro per dag.

Uit eten, dan komt er nog wel 10 euro per dag bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit het grofweg op hetzelfde niveau als in Nederland. Dus daar zitten geen extra kosten in. Als je je kamer onderverhuurt en je ov-vergoeding terugvraagt, weegt dat weer op tegen je kamerhuur en de kosten van transport daar.

Belangrijkste extra kosten zijn voor je vlucht, visa, enz. En natuurlijk is het altijd wat duurder als je ergens nog niet zo bekend bent en nog niet zo veel anderen kent waar je b.v. samen mee eet.

Maar behalve je stage wil je natuurlijk ook wat van het land zien. Veel mensen gaan aan het eind van zo'n stage nog een paar weken (of zelfs maanden, als je het kunt betalen) reizen. Dat is zeker aan te raden, want wanneer heb je deze gelegenheid weer? Het is dus wel verstandig om van tevoren wat extra geld te sparen, zodat je ook nog een beetje rond kunt reizen.

In ieder geval is Australië is een ontzettend cool land, en zo'n ervaring vergeet je je leven lang niet! Dus geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je misschien een idee wat het kunne kosten voor verblijf. zo iets al s appartementen