Waorom hebben vrouwen de neiging eten te koken dat hun partner of kinderen lekker vindt en negeert haar eigen smaak vaak?

Of ben ik daar enig in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer ik kook, negeer ik nooit mijn eigen smaak.

Het beste antwoord

omdat je als vrouw die zich ervoor uitslooft geen gezeur wil dat het niet lekker was. dat voelt als stank voor dank hoe goed je je best ook heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Instinct en liefde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw wil graag dat haar naasten genieten, dus ook van het door haar gekookte eten. Dat je jezelf verwaarloost heeft zowel met jou als je omgeving te maken. Jij moet voor jezelf opkomen en 'zij' moeten jou (meer) steunen 'zodat je aan je trekken komt met je lievelingseten. Je laat je eigen smaak toch niet 'bederven'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zijn vrouwen nu eenmaal... Veel te goed en veel te soft...

En veel te lief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik kook doe ik dat voor allemaal. En ik hou wel degelijk rekening met mijn eigen smaak. Uiteraard ook met die van mijn man en kinderen. En als alleen ik iets lekker vind wat de anderen niet lekker vinden maak ik het gewoon ook en kook voor de rest iets anders. Is wat meer werk, maar wel allemaal lekker eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze anders een mep of een hoop gemekker krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whaha +1
Gewoon liefde ; rekening houden met. Mijn eigen lievelingskostje komt gerust ook wel eens op tafel, maar als dat iets is wat mijn man ECHT niet lust, maak ik voor hem wel wat anders. Of een kliekje. En vice versa ; als ik iets maak wat IK echt niet lust, neem ik zelf wel wat anders.

Maar in de praktijk is het gewoon zo dat het leuk is om te weten dat je iets hebt klaargemaakt wat iedereen lekker vind, en je gezellig allemaal van dezelfde maaltijd kunt genieten. Dat is vaak lekkerder dan iedereen een eigen prak op zijn bord, want eten is meer dan alleen smaak ; het is vooral ook een sociaal gebeuren. En als dan iedereen met lange tanden of uit beleefdheid zit te eten, dat schiet ook niet op.

Het typische is dat mijn man en ik over het algemeen van dezelfde dingen houden, maar wat ik ECHT superlekker vind , vindt HIJ vreselijk en wat HIJ echt helemaal geweldig vind moet IK weer niet aan denken.
En de kinderen ? Ach, die hebben het liefst elke dag patat of pannenkoeken ; die zullen toch echt moeten leren eten wat de pot schaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edelmoedigheid , typisch kenmerk van de echte moeder :alles in functie van de kinderen en de partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben dan geen 'prototype vrouw, ik maak nooit iets wat ik niet lust en men eet maar wat de pot schaft, ik ben daar heel makkelijk in, als je het niet lust dan is het jammer!