Branderige ogen (lenzen)

Ik heb al jaren lang lenzen maar heb eigenlijk atijd branderige ogen als ik de lenzen in heb. Vooral als ik de ogen dan ff sluit brand het behoorlijk. Kan dit kwaad? Wat is het?

Heb zachte maandlenzen van HA

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Dit is een probleem wat je aan je opticien moet voorleggen. En HA staat dan niet echt als de beste bekend...
Misschien moet je eens andere lenzen proberen. ik heb zelf ook vrij gevoelige ogen, waardoor ik op een gegeven moment ben overgestapt op daglenzen. Er zijn zeer veel type lenzen. Voor extra gevoelige ogen, extra zuurstofdoorlatend, haljaar, maand of daglenzen etc.
Heb j er last van, dan heb je niet de juiste of gebruik je ze op de verkeerde manier. Ook kan het dat je gevoelig/allergisch bent voor de vloeistof.
Ga eens naar een andere opticien om je ogen en lenzen na te laten kijken, meestal is dit gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer je lenzen echt tijdig te vernieuwen. En probeer ze niet al te lang te dragen. Heb zelf lenzen van de Pearl en vervang ze elke 2 weken.
Als ze aan aan het einde van de avond branden, en ik moet nog door, dan druppel ik wat lenzenvloeistof in mn ogen.
En in het weekend draag ik mn bril om mn ogen te laten rusten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je je lenzen niet meer kunt verdragen. Ik zou naar je opticien gaan en je ogen laten controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere lenzen vloeistof proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad en heb op aanraden van de opticien meerdere types siliconenlenzen geprobeert met speciale vloeistoffen. Zelfs een dure conserveringsstofvrije vloeistof geprobeerd maar de branderige ogen bleven.

Omdat ik in ploegendienst loop, heb ik sinds kort snachts geen lenzen meer in, doe ik ze overdag ook niet altijd meer in
en maak ik overdag mijn lenzen echt ontzettend goed schoon. Sindsdien geen problemen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik extra zuurstofdoorlatende zachte lenzen. Ik werk in een droge omgeving en loopt daardoor gemakkelijk irritatie aan de ogen op. Met deze lenzen is hier geen sprake van. Heb nooit branderige ogen. Ik heb geen ervaring met lenzen van HA. Ik haalde ze altijd bij Het Huis en bestel ze nu gewoon online bij een lenzensite(precies dezelfde maar goedkoper).
Toen er destijds ook vaatgroei in mijn ogen werd geconstateerd ben ik overgestapt op daglenzen. (Dit bevalt uitstekend!). Iedere dag schone lenzen, geen gedoe meer met schoonmaken/ reinigingsvloeistoffen etc. Als ik een dag (deel) thuis ben dan gaat de bril op want het is belangrijk dat je ogen voldoende zuurstof krijgen. Ook moet je niet slapen met je lenzen.
Als vaatgroei eenmaal je pupil heeft bereikt dan ben je de klos. Dan blijf je altijd een soort van 'wormen' (= de vaatjes) zien werd mij destijds verteld. Dit gaat niet meer weg. Dan kunnen daglenzen wel kostbaar zijn (hoor ik vaak); máár .... je hebt maar twee ogen!
Ander voordeel vind ik: als ik irritatie heb van mijn lens en dat gaat niet weg: lens in de prullenbak en een nieuwe in! Héérlijk en scheelt een hoop irritatie.
BTW: er bestaan ook druppels voor geirriteerde ogen, misschien is dat ook wat voor je of gewoon eens bij een andere opticien je ogen laten nakijken en hun advies vragen.
Succes!