vriendloos???????

sinds ik op de middelbare zit lijkt het net of mijn vriendinnen me niet meer zien staan ofzo. als ik naast ze kom fietsen opweg naar gym, gaan ze ook ineens heel erg raar doen. ze remmen dan af en wachten gewoon tot ik weg ben. ook soms als ik met ze mee wil lopen zeggen ze dat ik niet mee mag. nou ben ik niet zo eentje die daar gelijk tegenin gaat. maar zouden ze mij nu echt niet meer aardig vinden???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (7)

Probeer het best gewoon andere vrienden te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het gewoon vragen aan ze.
je kan het tegen je school zeggen.
je kan er tuis over praten.
je kan andere vrienden maken(als het lukt).

het is heel erg rot voor je STERKTE toegewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, roddel en achterklap kunnen daar debet aan zijn. Zo leer je je vriendinnen kennen. Ik zou zeggen: Ga lekker op zoek naar nieuwe vriendinnen!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zitten je vriendinnen op dezelfde middelbare school als jij, of zijn jullie nu op verschillende scholen?

Dan zou daar een oorzaak kunnen liggen, namelijk : als je niet meer dag in dag uit, uur in uur uit met elkaar op kunt trekken, en heel verschillende dingen meemaakt, kan het zijn, dat je heel snel uit elkaar groeit.

Maar als jullie op dezelfde school zitten, zou ik het aan ze vragen. Zeggen, dat je er erge last van hebt, en er niets van begrijpt, dat je niet met ze mee op mag lopen, en of ze alsjeblieft eerlijk tegen je willen zeggen, wat er is.

Onzekerheid en vraagtekens in je hoofd is zo'n afschuwelijk gevoel - dán maar even iets horen dat je helemaal niet leuk vindt, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Neem anders díé vriendin waarmee je het meeste contact had, even apart, en vraag het haar.

Ik zou het héél laf vinden, als ze je dan niet zeggen, wat er aan de hand is. En een beetje een gebrek aan respect naar jou toe : is jullie vriendschap dan zó weinig waard geweest voor hen?

Sterkte hiermee in elk geval : dit moet je echt een rotgevoel geven, en je onzeker maken over jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag het ze op de man af waarom ze dit doen.

op de middelbare school veranderd er natuurlijk heel veel. je omgeving maar ook andere en nieuwe vrienden een ander groepje waar je bij hoort of wil horen.

natuurlijk is het vreselijk lullig en kinderachtig gedrag wat ze vertonen. waarschijnlijk zijn deze persoontjes niet zo zeker van hunzelf al zullen ze dit natuurlijk noooooooit toegeven!
door iemand anders te dissen stellen ze hun eigen positie veilig waarmee ze voorkomen dat ze zelf buiten de groep vallen.

als je moet vragen aan je vrienden of je mee mag fietsen zijn het in ieder geval geen vrienden!

dus lekker direct die kids confronteren met de vraag waarom ze zo doen. (liefst als ze niet bij elkaar zijn want dat triggert natuurlijk stoer gedrag)

verwacht geen concreet en duidelijk onderbouwd antwoord want zeer waarschijnlijk kunnen ze niet eens een reden vinden voor hun gedrag.

de vraag of het aan jou ligt... NEEEE!!!!!!
waarschijnlijk ben je juist te aardig waardoor ze het vreemde idee krijgen dat zich kunnen permitteren om zo kinderachtig tegen je te kunnen doen.

laat je niet gek maken of als een puppy zitten wachten tot je toestemming krijgt om bij ze te horen hoor!!!!

good luck!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dit nou echt goede vriendinnen zijn? Ga om met mensen uit je klas waar je normaal niet zo veel mee omgaat, ik wil wedden dat ze toch heel aardig blijken. Ook mensen uit andere klassen kunnen erg aardig zijn, gewoon een beetje sociaal opstellen (ja, ik weet dat het moeilijk is, maar het werkt onwijs goed, zo heb ik mijn vrienden ook gevonden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ander vrienden gaan zoeken als ik jou was.

want zo te horen zijn dit niet echt goede vrienden.
ik zou ze zelf al aan de kant zetten als ik dit zo lees. zou niet eens willen dat ze me vrienden waren.

maar dat is mijn menig.
sterkte er mee