Heb je wel eens contact gehad met een geest, of de aanwezigheid ervan gemerkt?

Ik ben er namelijk best wel geïnteresseerd in.
en al die filmpjes op youtube zijn zo nep!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Toen ik een jaar of zeven was overleed een vriend van mijn vader. Die twee mannen hadden hele gesprekken gehad over of er iets na de dood zou zijn en afgesproken dat als eentje zou overlijden en er iets was, diegene de ander op de hoogte zou brengen. Met daarbij de uitspraak: "Al gooi je maar een schilderij van de muur".
Na het overlijden van die man zijn bij ons maanden lang alle schilderijen van de muur gevallen. Voor mij bewijs genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vond ik ook. Ik heb ook letterlijk aan mijn vader gevraagd op zijn sterfbed om niet te komen spoken bij mij. Toch is er na zijn dood ook een schilderij van de muur gekomen. Kan toeval zijn.

Andere antwoorden (9)

Tja...

Goh...

Zal ik dit eens correct omschrijven dan...

Ik communiseer dagelijks met mijn gids Aradia. Probleem is alleen dat je dit niet op audiovisuele wijze kan vastleggen. Dus filmpjes op dit gebied zijn per definitie nep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aradia is mijn Gids en is hiernaast ook nog "Godin der Heksen" Maar wat is je precieze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe wel... Vraag is alleen in hoeverre je er mee kunt communiseren. En of je dat zelf wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks bailey
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 erbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fabianva16: Dit doe je door goed naar jezelf te leren luisteren en dan als je absolute stilte heb bereikt probeer je je af te stemmen op de frequentie van je gids. Dit vergt de nodige oefening en je moet vooral niet verwachten dat dit van de ene op de andere dag gaat lukken... @Marita: Thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 omdat ik dit 100% niet geloof. En me ook niet kan voorstellen dat je het zelf gelooft. Dit is toch de dochter van Lucifer? Lekker dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aradia is de dochter van Diana en Lucifer ja. So what... Verbaasd me dat je vooral bij houd wat ik vermeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je? Maar heeft ze nog contact met satan?
Al die filmpjes zijn zo nep - en tja, hoe zou dát nou komen ?? Met goeie special effects kun je echter heel aannemelijke geesten te voorschijn toveren, hoor.

Maar nee, ik heb nog nooit contact met een geest gehad en ben er ook van overtuigd dat dat nooit zal gebeuren, simpelweg omdat ik er niet in geloof. Er zijn echter genoeg mensen die dat wel doen en daar allerlei methodes voor hebben, maar er in geloven is daarvoor wel een tamelijk belangrijke factor.

Ze mogen het wel proberen hoor ; ik ben skeptisch genoeg om niks klakkeloos aan te nemen maar ook niks zomaar zonder meer af te wijzen, dus ik sta open voor toenadering. Zal vermoedelijk echter niet meer vandaag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het al ; alles wat paranormaal is heeft ook hier inmiddels de status van religie bereikt ; dat verklaart een hoop minduimpjes :wink:.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, lekker nuchter antwoord!
Ik heb wel eens glaasje gedraaid met een stel vrienden, dat werkte. Ik heb alleen niet de illusie dat ik contact heb gehad met een geest. Het bestaan van geesten is niet aangetoond, en dat zal denk ik ook wel zo blijven (waarschijnlijk omdat ze simpelweg niet bestaan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je erover weten? Hoe het werkt of wat mijn ervaring is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je vaak serieuze antwoorden krijgt die echt zouden kunnen kloppen. Dat is op het begin even spooky maar dan ga je erover lezen en kom je al snel tot de conclusie dat er onderzoek naar is gedaan en dat het verklaarbaar is zonder dat er dingen als geesten bij te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar als je slim bent doe je het niet, een kennis van mij zit op de paas omdat ze nu het gevoel heeft achtervolgt te worden. is het je gaven gefeliciteerd ben je nieuwschierig laat het dan rusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geestelijk niet sterk in je schoenen staat moet je het niet doen nee. Als je niet bijgelovig bent en je realiseert dat de antwoorden niet van geesten ofzo komen, dan is er niks aan de hand. Ik heb het veelvuldig gedaan vroeger en er was ook wel eens iets aparts gebeurd, bijvoorbeeld dat we per ongeluk een vaas hadden omgestoten. Dan denk je even van "wooeee het zijn geesten". Maar ja, is gewoon toeval natuurlijk. Een nuchtere nederlander kan dit soort dingen wel aan mag ik hopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie reactie, Ruud. Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikheb inmiddelsgeconstateert dat 'het paranormale' ook hier inmiddels de NIeuwe Religie is ; verklaart een hoop minduimpjes ;-)
Van mij een plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: We wijken nu wellicht te ver af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom leek het me wel wat voor een nieuwe vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bailey: Dat heet PAAZ. Psychiatrische Afdeling van een Algemeen Ziekenhuis.
wat je niet ziet bestaat niet zeggen velen. daarom geloof ik dus heilig in geesten aura's en ect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 'Heilig' wil ik even aan voorbij gaan...
Ja ik geloof er zeker in en heb er contact mee (gehad). Het is maar net hoeveel je denkt dat er nog tussen hemel en aarde is. En of je alleen wilt geloven in dingen die tastbaar en verklaarbaar zijn. Ook tastbare dingen kunnen onverklaarbaar zijn, dus wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk bestaan die wel.. maar om het nu geesten noemen? Ik heb mijn overleden zoon vaak om me heen..weet dat dan gewoon..zonder hem te spreken of te zien.. een "zijn" is niet fysiek dus kan in mijn ogen ook niet vergaan zoals een lichaam.. zal dus ergens rondom heen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet. Mijn oom is op 43 jarige leeftijd overleden. Als ik soms slaap heb ik wel het idee dat ie soms aanwezig is om te zeggen dat alles goed met hem gaat en dat ie er altijd voor me is en geweest is.

Maar of je dat nou echt onder een geest kan verstaan.
Als je bedoelt van die enge geesten,nee daar geloof ik niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meeste mensen zullen nooit meer waarnemen dan dat ze met hun eigen ogen kunnen zien maar ik heb er geen ervaringen in jammer genoeg ik vind het wel interessant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker ik heb contacten te over en te veel met entiteiten en ik voel ze continu, als ik me ervoor open stel, honderden tegelijk...

En ik zal je zeggen dat ik het NIET wil, maar het is gewoon zo... Het is niet fijn en niet dat ik het wil of wens...

Als je over een kam wil scheren, ga er dan maar van uit dat alle filmpjes op youtube nep zijn, dan zit je statistisch bijna altijd goed...

Ik zou zeggen, kijk uit wat je wenst op dit gebied, want wat doe je als je wens uitkomt?

Het brengt een heel grote verantwoordelijkheid met zich mee...