ik heb een poes geadopteerd maar die is zwanger hoe kan ik zien bij een poes dat de bevalling zich aandient ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 centimeter ontsluiting geldt zeker niet voor een poezenbeest ;-)

Het beste antwoord

als poes zich terug trekt of een holletje lijkt te zoeken is het zover... misschien gaat ze in de mand met was liggen of in een oud-papierdoos... zet anders haar anders een paar keer in een mandje net wat lappen op een beschut plekje...

verder hoef jij niets te doen... poes weet precies wat ze wanneer moet doen...

als je toevallig in de buurt bent als de kleintjes komen, hoef je je alleen te verwonderen en te genieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je als leek niet... Er zijn wel indicaties... De kat trekt zich terug en maakt krabbelbewegingen net vooraf aan de bevalling... Maar ze trekt zich helemaal terug in een plekje waar ze zich veilig voelt... Het baren van kinderen is een heel kwetsbare aangelegenheid, niet alleen van mensen, maar ook van dieren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat er al melk uit de tepels loopt. Even er er zachtjes is knijpen en als er vocht uit komt duurt het geen weken meer. Waarschijnlijk trekt de poes zich terug op het echte moment, je kunt dan contracties zien aan de buik, soms kreunt/miauwt ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na een week of drie zie je dat de tepeltjes wat dikker en roder worden.
verder is de bevalling nabij als poes de slijmprop verliest, en rusteloos gedrag gaat vertonen.
je zou ook even langs de dierenarts kunnen gaan om hem/haar te laten inschatten hoe ver de poes is.

ps zet her en der wat dozen neer met wat zachte lapjes (geen handdoeken, want daar blijven ze met de nageltjes in haken), maar geen fruitdozen ivm gif.