kan iemand door blessures die hij heeft gehad zomaar van school gestuurd worden.

Hallo ik ben 2de jaars dansstudent,verleden jaar werd ik geteisterd door blessures,maar was wel altijd aanwezig tijdens de lessen alleen kon ik niet mee dansen,nu willen ze mij van school wippen maar ikzelf heb al aan gegeven dat ik gewoon mijn 3 jaar afmaak aankomende maandag heb ik samen met mijn vader een gesprek op school hoe moet ik dit aanpakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Lees dit artikel goed en denk er goed over na. Laat je emotie thuis en ga geen strijd aan om gelijk te krijgen.

Bedenk je dat het niet automatisch zo is dat je gesprekspartner (de school) zich net zo voorbereid heeft.

Dit betekent dat je zelf de regie moet houden/krijgen en moet zorgen dat het over de inhoud gaat.

Wens je veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat vast in het schoolregelement. Als je niet kunt dansen, dan lijkt het mij logisch dat je weg willen hebben. Een doof geworden student zal ook van een muziek school niet mogen voortzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon het gesprek moet afwachten. Het leven is niet fair, wen er maar vast aan.
Het hangt er , denk ik, erg van af, waar in je lichaam je die blessures had, en of die 'erin slopen', of dat het door een verkeerde sprong/landing gebeurde.
Als je je beroep wil maken van dansen, maar je lichaam is gewoon niet sterk genoeg voor die belasting, ga je een erg zware, frustrerende toekomst tegemoet, en zou je je er misschien bij neer moeten leggen, dat je een andere richting in moet slaan voor je creativiteit.

Als je al in het eerste jaar regelmatig moet afhaken, is dat natuurlijk een veeg teken. Je kunt natuurlijk je kont tegen de krib gooien, en er op stáán dat je de opleiding af kunt maken.
Maar in een beroep, waar alleen de meest getalenteerden een kans hebben er ook werkelijk van te leven, neem jij misschien de plaats in van iemand, die staat te trappelen om een kans te krijgen...

Dit even ter overweging....

Het gesprek kan je zó aanpakken, dat je allerlei beloften doet en afspraken maakt, dat je extra komt trainen om de uitgevallen praktijkuren van vorig jaar in te halen. (Op de sportacademie hadden ze in mijn tijd 'kruk-uren', in de avonduren kon je dan extra werken aan de onderdelen van de praktijkvakken, waar je niet zo goed in was)

Als je vader je opleiding financiert, en pal achter je staat, kan ook hij erop staan, dat jij een kans krijgt de opleiding af te maken.

Maar luister wél eerlijk en open naar de argumenten van de school, waarom ze je evt. zouden willen wippen.
Zoiets doen ze beslist niet lichtvaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk geeft het schoolreglement er uitsluitsel over.
Ik kende iemand die een opleiding fysiotherapie deed, door een knieoperatie een deel van het jaar miste en ook kon vertrekken - de eis was nu eenmaal dat je alle onderdelen in een jaar zou halen.
(Overigens is ze een jaar later op een andere school begonnen en is dat allemaal goed gegaan.)