moet ik negeren of terug vechten?

er zitten in ons klas 4 pestkoppen en ze pesten mij altijd,elke dag en daar heb ik genoeg van.wat moet ik doen?en ik daag ze echt niet uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Als je er al vanalles aan gedaan hebt: negeren, praten, meedoen, leraar inschakelen en noem maar op, kan het heel goed helpen om de grootste pestkop eens een flinke bloedneus te meppen. Laat zien dat met jou niet te spotten valt, pak het alfa-mannetje (of vrouwtje) aan.

Dit zeg ik niet omdat ik nou zo nodig vind dat het recht van de sterkste overal moet gelden, maar omdat ik aan den lijve ondervonden heb dat het werkt.

Toegevoegd na 2 uur:
Voor alle minners: Graag jullie ervaringsverhalen onder reacties: hebben jullie pesten overwonnen door negeren, door praten, door sova-training? Zoek ook eens op 'pesten' in het zoekbalkje en kijk naar de verhalen die je daar vindt.

Na ongeveer driekwart jaar dagelijks gepest te zijn in de brugklas op school en m'n uiterste best gedaan te hebben om dit te negeren, vond ik het genoeg. Ik trok het niet meer om voor de chemicalienkast te staan met de sleutel in m'n hand, enkel omdat er etterbakken op de wereld rondlopen.

Ik heb mijn grootste plaaggeest een bloedneus geslagen. Daarna was het over, want hij was geschrokken en alle ondergeschikten waren onder de indruk. Daarna ben ik een tijdje gewoon genegeerd, wat helemaal niet erg was, want in die periode kon ik leuk rondkijken wie er op school nu eigenlijk wel aardig was. Heerlijk het dierlijk gedrag bij de mens bestuderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Ik ben het hiermee eens, politiek correct zijn of moreel perfect zijn moet niet ten koste gaan van je geestelijk welzijn, over langere tijd
geweld is natuurlijk geen middel voor elke dag en elke situatie maar er is zeker een grens.
en als die dagelijks wordt overschreden dan moet dat eens een keer gestopt worden.
(als ander middelen niet werken)
zelf al verlies je, je wint er meer mee dan het niet te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens is de mens een wolf.

Andere antwoorden (7)

Eerst ff negeren en dan naar de leraar en als dát niet helpt gewoon terugvechte
Veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is echt het slechtste antwoord ooit, als ik iemand pest, en die persoon gaat naar de mentor/teamleider/leraar whatever dan komt hij er niet makkelijk mee weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O Bamischijf, dus hij moet het maar slikken en stikken want tikken mag hij ook niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je gaat toch niet naar de leraar toe?
Als ik iemand zou pesten zou dat een rede voor mij zijn om hem nog eens 10x extra uit te lachen.
Leraar en directeur inschakelen. Laat je niet afpoeieren. Als je weet waar ze wonen kun je ook hun ouders informeren. Gewoon op- of aanbellen, ook als hun dochter of zoon (al) thuis is. Ook als het kind zelf opendoet, direkt naar een van de ouders vragen. Zijn ze er niet? Later terugkomen. Zul je zien wat een rooie kop ze krijgen als vader of moeder komt vragen wat er aan de hand is... Sommige ouders weten niet dat hun eigen kind een pestkop is en het is goed mogelijk dat ze eens hartig met hun kind gaan praten nadat ze jouw verhaal gehoord hebben!

Heel veel succes!

Toegevoegd na 15 minuten:
Bedenk dat dit heel belangrijk voor je is om actie te ondernemen. Je hebt niets te verliezen! Alleen te winnen. Stap gewoon VASTBERADEN op die ouders af en vertel beleefd je verhaal. Verlaag jezelf niet tot schelden of spugen of zo naar de pestkop(pen). Houdt je verhaal kort maar krachtig. Blijf er vooral niet mee zitten en vertel het ook aan je ouders of anderen die je kunt vertrouwen. En help anderen als ze gepest worden. Ga nooit, nooit mee pesten om erbij te horen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"hahaha vreemd.. Ik heb net hetzelfde over jou gehoord! haha!" .. gewoon hen terug uitlachen denk ik, maar vooral je sterk houden, als je toont dat je er niet tegen kunt (huilen, er op ingaan) zullen ze denken "die moeten wij meer pesten" want dat is als een kick voor hen.
Ik wil hier nog aan toevoegen: Laat dit ook een troost voor je zijn dat pesters meestal pesten omdat ze zelf iets te verbergen hebben, ze pesten anderen uit angst om zelf niet gepest te worden, OF het komt door hun opvoeding. geef ze één mep dat nog niet eens hard is en ze huilen als een baby...zijn meestal ook verwende nesten die pestkoppen... Jij bent veel meer waard dan hen!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
hou die pesterijen zeker niet voor jezelf. Licht je leerkracht in, directeur en je ouders (toch zeker en vast de directeur of een leerkracht, die kunnen de pestkoppen eens een lesje laten leren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Negeren. Laat ze maar zien dat het je niets doet, dan wordt het pesten saai en houden ze vanzelf op.

2. Helpt dat niet, neem dan contact op met je leraar.

Verder moet je ook voor jezelf leren opkomen, hoewel dat tegenstrijdig is met negeren. Maar als ze niet ophouden, zelfs als je ze negeert, wacht dan op een goed moment om ze terug te pakken (maar niet door fysiek te vechten, dan ga je altijd de fout in!). Niemand is perfect, maak de pesters zelf maar eens belachelijk om hun zwakke punten. Als zij worden uitgelachen zullen ze het al snel niet meer leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit slaan.
Geweld lokt geweld uit.
Maar zorg dat je ze aftroeft.
Zorg dat je beter wordt dan hen.
Wat is hun kennis hun hobby,zorg dat je daar alles van te weten komt en kent.
Zorg dat je uitblinkt.
Als er 4 jou niet mogen ,betekend dat er tig anderen zijn die je wel mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn uitzonderlijke gevallen op deze planeet, als je echt gepest word kan je er meestal helemaal niks aan veranderen, ik heb genoeg 'kneusjes' hier heen zien komen verhuizen die in hun oude buurt gepest werden, veranderd niks, zijn gewoon types die daar gevoelig voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit slaan: Mijn ervaringen zijn toch echt anders, en ik ben echt de enige niet. Ik bepaal zelf wel wat mijn hobby's zijn.
Wat uiteindelijk bij mij het beste werkte was compleet negeren. Dat kan heel erg moeilijk zijn maar dat werkt op termijn wel. Totaal negeren, ze niet meer aankijken, je gezicht strak (zogenaamd) vrolijk houden. Hoofd omhoog! Je richten op mensen met wie je wel een redelijk contact kunt opbouwen en als die er nu niet zijn, je aandacht focussen op andere dingen in het gebouw, in de klas, in je boeken.
Naar je leraar gaan, werkt eerder meer pesterijen in de hand dan dat het je iets oplevert (is mijn ervaring).

Er zijn natuurlijk wel grenzen. Als je stelselmatig fysiek aangevallen wordt, moet er wel iets gebeuren. In dat geval zou ik wel naar een docent gaan die dan duidelijk kan maken dat dat echt niet getolereerd wordt. Maar bereid je erop voor dat het verbale geweld daarna alleen maar zal toenemen.

Wat verder voor jezelf wel belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat je iemand hebt bij wie je je verhaal kan doen. Je moet er niet alleen mee blijven zitten. Die ander kan je ook helpen om je zelfvertrouwen te verstevigen.

Het kan zo erg lang duren voordat het echt over is. Er zelf op meppen heb ik nooit zo`n goede methode gevonden. Misschien helpt het wel als het pesten voornamelijk gericht is op het fysieke maar dan moet je vooraf wel zeker weten dat je echt de sterkste zult zijn, anders maak je het alleen maar erger. Het verbale pesten stop je er niet mee of je moet iemand zodanig in elkaar hebben geslagen dat ze echt niet meer durven.. in dat geval zou ik ook nog bang worden de politie achter me aan te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het best kan je vragen wrm ze je heletyd pesten
of je wat heb gedaan
en als het egt niet gaat
dan terugvechten

succes