nee anders bestond de gedeelde 1e plaats niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze is zo stom nog niet... :-) +1

Andere antwoorden (12)

Ja, er kan er maar een de beste zijn. Dat ligt besloten in het woord "beste".

Toegevoegd op 10-06-2009 19:16:19
(net zo als dat er maar een de eerste kan zijn) ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een min voor een serieus antwoord op een onvolledige vraag?
Ja, als er een beste had gestaan, hadden het er meer kunnen zijn. Het feit of er maar een de beste kan zijn, zit hem in dit geval in het bepaald lidwoord de, en niet in het woord beste.

Toegevoegd op 10-06-2009 19:28:36
Let btw ook eens op de nuance tussen 'de beste' en 'het beste'. 'De beste' verwijst naar een persoon of een ding. Bij 'het beste' verwijst het naar de manier waarop je iets doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee er is altijd wel iemand die beter is dan dat jij bent. Aan de andere kant is iedereen de beste op zijn eigen manier. Rembrandt was bijvoorbeeld niet beter dan van Gogh, ze hadden gewoon een andere stijl van schilderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 1 moment wel maar dit kan elk moment weer veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het bekijkt binnen een bepaalde discipline wel. Dat ligt immers in de definitie. Maar er zijn vele disciplines zoals de beste tennisspelers, het beste afwasmiddel et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, iedereen is wel ergens het beste in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...

Maar dan vooral als je de beste uit twee kwaden kiest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin.

Er zijn miljoenen zaken te bedenken waar velen even goed in zijn. Bijv: wie kan over dit slootje springen? Misschien 80% niet, maar 20% wel. Die 20% zijn dan allemaal de besten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er kan er maar één de beste zijn - in één ding op één moment en op één bepaalde plaats. Gelukkig laat dat meer dan genoeg mogelijkheden over voor iedereen om in elk geval ooit een keer ergens ergens de beste in de worden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar met de nuance dat er ook een beste kan zijn tussen zijn gelijken (primus inter pares) wat betekent dat het beste zijn van minder belang is dan de prestatie van allen. Maar hij is wel degelijk iets beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...

Er is maar één een...

Er is maar één...

Er is maar...

Er is...

...