De meeste tijdvakken worden omschreven met twee woorden. Welke twee woorden zou je dit tijdvak geven?

Ik weet niet precies wanneer ons tijdvak begint, maar vermoedelijk is dat ergens rond 1990 (tot nu).

Het gaat gewoonlijk om de geschiedenis van de wereld, en in onze schoolboeken voor zover die invloed heeft op de Westerse wereld.

Bijvoorbeeld 'de tijd van Ridders en Monikken' (een van de tijdvakken uit de middeleeuwen) of 'de tijd van Televisie en Computers'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

internet en globalisme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het IK-Tijdperk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het communicatietijdperk.
Het tijdperk waarin voor het eerst alle informatie voor iedereen beschikbaar is gekomen en we met iedereen overal ter wereld kunnen communiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de periode van 1990 tot nu wilt benoemen, zou ik direct kiezen voor 'het informatietijdperk'.

Ik ben overigens bepaald niet de eerste die deze term gebruikt voor deze periode, de term 'informatietijdperk' levert in Google maar liefst 13.800 hits op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd van massamedia en extremisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd van Internet & mobieltjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het infosteria tijdperk.

De Police zong het al: "Too much information, running through my brain".

We krijgen zoveel informatie dat we het niet meer verwerken. We reageren op nonsense informatie, we zoeken niet meer naar het belang van informatie maar accepteren het gewoon. Het effect is sterk twee ledig. We willen zelf steeds meer informatie 'kwijt' en we proberen onszelf te beschermen door een sterke eigen identiteit te tonen. Dit lijkt steeds meer een afwijzing van een andere 'ik' (jij, zij, anderen).

Daarom een samenvoeging van Informatie (wat eigenlijk veelal 'data' is, pas in context en verwerkt kan het informatie zijn) en hysteria volgens mij een mooie benaming en waarschuwing zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd van communicatie en de kredietcrisis