Zou je terug willen reizen in de tijd, en zo ja, waarheen en waarom daar?

Uiteraard zonder daarbij invloed te hebben op het heden in het verleden, noch de toekomst. (Zodat bijvoorbeeld niet wanneer je terugkomt blijkt dat jij de aanstichter van WOII bent.)

Als je een revolutionair idee hebt over het veranderen van het verleden (en dus de toekomst) zou ik dat trouwens ook wel graag willen weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

Naar het begin van de wereld. Eindelijk weten hoe het leven op aarde kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik zou dan wel terug willen gaan naar de tijd van de Klondike Goldrush.
Ik ben in dat gebied geweest, heb her en der nog wel oude restanten gezien en uiteraard er veel over gelezen.

Ik zou dat graag eens in het echt aanschouwen, hoe mensen huis en haard aan de kant zetten op jacht naar het grote geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even kijken bedoel je? Ik zou bang zijn dat ik er toch iets verander, of een ziekte heenbreng, maar als je even mocht kijken.... toch de middeleeuwen denk ik, gewoon omdat ik denk dat het beeld wat we er van hebben te romantisch is doordat de dingen die zijn overgelverd bijna alleen door de rijken werden beleefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit mogelijk zou zijn dan zou ik best wel eens onopvallend willen rondkijken in de 'Darkages', of wel 'vroege middeleeuwen' om te kijken wat de daadwerkelijke vooruitgang is naar onze tijd...

Om het heden en/of de toekomst te veranderen zou ik overigens niet willen. Nadeel hiervan heb ik ooit in een Donald Duck gelezen. Want als je iets toevoegd, of weg haalt heeft dit direct gevolgen voor het heden en de toekomst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jaren vijftig : iedereen die deze periode beleeft heeft spreekt over een gelukkige periode waar iedereen hoop had op een betere toekomst, waar televisie niet de avond monopoliseerde (er was bijna geen zendtijd)waar weinig angst en agressie in de lucht hing, waar mensen met weinig gelukkig en sociaal waren. Back to the fifties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou met een laptopje, een beamer, een zonneoplader, een telescoop, een microscoop, een bliksemafleider en een kist met geneesmiddelen op de tempelberg gaan staan vlak na de rede van Jezus aldaar. Vervolgens zou ik iedereen zoveel mogelijk de huidige kennis middels een flitsende multimedia-voorstelling voor hebben gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou terug willen gaan naar de tijd van de farao's, het Oude Egypte. Met eigen ogen zien hoe men de piramides heeft gebouwd en wat precies de reden is dat de Sfinx daar staat.

Ook wil ik, als ik er dan toch ben, meteen even uitzoeken waarom koningin Nefertete zo plotseling is verdwenen en hoe Toetanchamon echt is gestorven.

En als ik dan terugkom zal ik deze informatie met de wereld delen en een boek schrijven hoe het nu werkelijk in elkaar zit allemaal :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Ik ben een paar keer bij de piramides geweest en men weet nog steeds niet hoe ze dat hebben gepresteerd. Ik zou dan de eerste steen wel willen leggen.
naar eind jaren 30 en Hitler zijn strot omdraaien.
teneidne de entlosing tegen te gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou heel graag naar 15 augustus 1969 willen reizen naar het weideveld van de melkveehouder Max Yasgur in Bethel, New York. Waarom? Voor "three days of peace and music"! Juist ja,... Woodstock!

En wat het veranderen betreft: Bij een andere vraag op GV heb ik al eens aangegeven dat ik graag naar het verleden zou willen reizen om de bedenker van monogamie een schop onder zijn (haar?) kont te geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypothetisch, als ik mocht wensen... Bij de "als" blijf ik al steken... De realiteit staat niet toe dat er een tijdreizen mogelijk is... Het verleden bestaat niet en ik moet gaan herinneren om te kunnen voelen... De toekomst bestaat niet en ik moet mijn fantasie aanspreken om iets te kunnen voelen...

Mag ik alsjeblieft nog lang in deze tijd blijven verkeren?...

De wereld zou er zo veel beter aan toe zijn, als niemand zich met de luxe van fantaseren over verleden en toekomst zou bezig houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou graag mijn leven willen overdoen en dan de fouten vermijden die ik tot nu toe gemaakt heb, andere keuzes maken en mensen die ik misschien geschaad heb niet meer schaden.