Hoe krijg ik ramen van mijn auto schoon?

Een paar dagen geleden heb ik een auto overgenomen.

Deze persoon rookt en ook in de auto helaas. De ramen zijn echt vies en vet maar ik krijg ze niet schoon. Dus met tegenliggers of de zon op je ramen zie je bijna niets meer.

Wie heeft er tips om de ramen goed schoon te krijgen en te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Antwoorden (11)

Wasbenzine.

Toegevoegd op 10-06-2009 00:57:41
Nadien schoonhouden is simpel: niet in de auto roken.

Toegevoegd op 10-06-2009 03:06:55
Wel goed luchten tijdens 't gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met BlueWonder bereik je goede resultaten. De bruine bagger loopt van de bekleding en ruiten af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wasbenzine, of water met een vleugje spiritus. Daarna zemen met een SCHONE zeem.

Is de ruit erg smerig, dan een sponsje of een doekje nemen, en dat tussentijds steeds heel goed uitwassen. Zonodig meerdere doekjes gebruiken.

Zit het vastgekoekt, dan eerst schoonmaken met wasbenzine of spiritus, daarna goed afvegen met gewoon keukenpapier. Daarna nogmaals schoonmaken met wasbenzine of spiritus, daarna zemen.

Vervolgens zo min mogelijk aan je ruit zitten. Dus als de ruit 's winters een keer beslagen is: *niet* met je hand schoonvegen. Houd voor dat doel een schoon vegertje in het portiervak, dat je alleen voor de binnenkant van je ruiten gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geloof het of niet. Maar als je ff de tijd heb en zin hebt om goed te boenen zou ik een oude krant pakken en daar van een paar bladzijdes opvouwen tot een prop en daarmee soort van gaan boenen. Het werkt echt en je hebt verder niks nodig, alleen een ouwe krant en geen middeltje ofzo. Dus erg voordelig haha. Khoor graag het resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg gewoon dat je een sopje met afwasmiddel hebt en een goede microvezel doek. Eventueel nog een klein scheutje amonia in je sopje. En schoonmaken maar...

Als je de ramen schoon hebt even schoon water pakken en de microvezeldoek goed uitspoelen. Daarna de ramen nog een keertje nalopen met schoon water zonder schoonmaakmiddel erin...

Of als je toch ruitenwisservloeistof hebt staan kan je dat ook gebruiken i.p.v. afwasmiddel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste en goedkoopste middel is de ruit goed schoonpoetsen met een prop krantenpapier. Het papier neemt al het smeer en viezigheid op. Als je ruiten aan de binnenkant echt heel smerig dan eerst met lauw water en een scheutje spiritus het grootste vuil wegwerken. En met de krant gewoon alles afvegen.

Die prop krantenpapier werkt trouwens ook perfect voor het wegkrijgen van insecten en vliegen op je ruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glasex helpt en droog vegen met krantenpapier is het beste en streeploos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritus verdunt met water.
Het reinigt en ontvet en doordat het verdunt is kan het geen kwaad op dashboard of leer. Het beste kun je de ruit inwrijven met een papieren doek. Deze absorbeert het schoonmaakmiddel goed en neemt het vuil mee. Succes :)

Toegevoegd op 10-06-2009 08:21:49
Uiteraard kun je ook gewoon bij een tankstation een flesje ruiten reiniger kopen. Over het algemeen hebben ze daar ook wel een geur middel watje eventueel op de hemel van de auto kunt spuiten en op de matten zodat de auto lekker ruikt en de rookgeur zoveel mogelijk verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Ha-ra van Hans Raab. Helaas alleen verkrijgbaar op markten en thuis-verkoop-party's. Super goed spul en 99% biologisch afbreekbaar. Ik heb een telefoonnummer voor je waar je het kunt bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water en zo'n witte wonderspons...

daarmee verdwijnt die viezigheid als sneeuw voor de zon... even nadrogen met een schone doek voor een glanzend resultaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heet water met een doorgesneden ui erin, krijg je een streeploos resultaat