Op teletekst:namen zijn geen toeval, namen zijn een teken.Geldt dat ook voor de namen en/of avatars van GV-ers?

Mijn vriendin heet Bonnie... Kweet (nog) geen toepasselijke avatar. Vandaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je vriendin heet Bonnie en jij Clyde?
Maak dat de kat wijs...
Enfin, dis een mooie avatar voor Bonnie:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nomen est omen is al zo oud als de wereld, je naam is je lot. Willem van oranje, niet gek als die koning wordt toch.
Voor avatars geldt dat iets van de persoon zonder twijfel in de naam zit. Zo ben ik al stillcrazy, Louis Cyphres en Brandx in het verleden geweest en ja ik denk dat datgene waar ik sympathie voor heb daarin wel zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat geld daar ook voor. Maar met die wetenschap kan je er maar beter een hol punter achter zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover namen al iets over je persoonlijkheid zeggen, denk ik dat dat vooral komt door de 'boemerang-verwachting*' die mensen hebben met een naam, en hoewel dat misschien onzin is, heb ik er bij mijn kinderen toch rekening mee gehouden. Ik merk zelf al dat ik , onbewsut, een heel ander totaalplaatje heb van 'Priscilla' en 'Damien' dan van 'Puck' en 'Bart.', om maar wat wilde voorbeelden te noemen.

Ik ben Marleen genoemd vlak (een paar jaar) voor De Kleine Waarheid werd verfilmd. Mijn hele(jonge) leven ben ik dus natuurlijk Marleentje Spaargaren genoemd (mensen zijn ZOOOOO voorspelbaar) en blijkbaar, ergens, hebben ze ook altijd 'een' Marleen in mij gezien, en moet ik mij ergens ook naar dat beeld hebben gevormd. Wat dat ook moge zijn. Want toen ik op mijn vijfentwintigste het boek voor het eerst las, wat dat ondanks de totaal onherkenbare setting, wel degelijk een feest van herkenning op karakter-punten.

Schuilnamen en avatars zijn natuurlijk van een heel andere orde, maar zeggen natuurlijk ook veel over de persoon er achter. Post je onder je eigen naam of bewust niet ? Heeft je naam echt een persoonlijke betekenis of juist zo weinig mogelijk ? En ook je Avatar werkt op dezelfde manier. Ben jij dat, of wil je dat mensen je zo zouden zien, of verstop je je helemaal in anonimiteit en waarom heb je dat nodig ? De redenen zullen echter wel voor iedereen verschillend zijn.

Ik merk wel dat mijn voorkeur (eigen naam, eigen foto) me ook een 'voorkeur' geeft voor mensen die dezelfde keuze (lijken te) hebben gemaakt.

* boemerang-voorspelling = self-fulfilling prophecy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 :)
Mijn avatar geeft wel aan waar ik voor sta. Vroeger kennis uit boeken doorgegeven als docent, nu werkzaam als e-learning professional.

Ik kan me voorstellen dat je inlognaam gewoon een naam is die je vaker gebruikt en die je makkelijk kan onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij nog één keer zo'n persoonlijke vraag stelt geef ik je een stomp voor je romp. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th... C4 is een explosief goedje... een gorilla kan ook redelijk explosief zijn... who knows.
Maar in mijn geval is C4th een afkorting van mijn doopnaam Catherine. Omdat Cath vaak al bestaat heb ik ooit de a vervangen door een 4, wat wel wat wegheeft van een hoofdletter A...
Dus nee, mijn naam is geen toeval en wat betreft de afbeelding... ik kwam dit schatje vorig jaar tegen en aangezien mensen familie zijn van de apen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon jezelf kan natuurlijk ook
<=
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn luisternaam is gewoon Deva...

en ik zie het leven kleurig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw met luisternaam?! *krabt achter beide oren* ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik roep mijn eigen naam toch niet?...ik luister ernaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, beetje mannen humor met de interpretatie van "luister"naam.:-)