Kijk uit met wat je wenst, want je wens zou wel eens uit kunnen komen...wel eens zoiets meegemaakt?

ik vond m'n leven eerder wat saai, en wenste wat meer reuring.
wel, met alle onderzoeken, operatie, bestraling en chemo verveel ik me momenteel niet, maar ik had toch iets anders in gedachten eigenlijk.
zijn jullie ook wel eens lelijk op de koffie gekomen met iets wat je wenste?

14 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Antwoorden (9)

Ik onderga het leven zoals het komt...

Ik ben namelijk van mening dat je leven met een bepaalde kleine eigen keuze al vast staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
exactly.
Je leven is een lange weg , je kan van de route afstappen maar de eindbestemming blijft 't zelfde..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die is voor iedereen hetzelfde
Nee, helaas is er nog nooit een wens van mij uitgekomen. Misschien vraag ik wel gewoon teveel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wenste eens geluk te hebben met loterijen...
Totdat ik me door een weddenschap heb moeten opgeven voor de jaarlijkse 1/8e triathlon in het dorp... Het aantal aanmeldingen is altijd vele malen groter dan het beschikbare aantal plaatsen. Ik gokte er dus wel op dat ik met mijn geluk in loterijen toch wel niet mee zou hoeven doen....
Zucht.... nu de staatsloterij nog.

Toegevoegd op 09-06-2009 08:53:00
By the weg, ik kwam er toen ik eenmaal echt aan de slag ging met trainen voor die weddenschap dat ik het echt nog leuk vond ook, dus bij nader inzien was het nog niet zo slecht dat ik erin zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt mij dagelijks.
Ik wens elke avond dat ik s'ochtends weer wakker word.
En het gebeurt tot nu toe nog altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Japanners: die hebben een dikbuikig poppetje met twee ongekleurde ogen. Elke keer als je een echt levensdoel hebt bereikt dan kleur je een van de ogen in. Als je twee ogen hebt ingekleurd dan ben je klaar. Mijn poppetje heeft twee ingekleurde ogen, maar dan ligt de valkuil volledig voor je open. Hebben bereikt of gekregen wat je zo vurig wenste is ook geen oplossing voor levensverdriet. Boedhisten zeggen het ook: het leven is lijden en dat lijden is je eigen schuld: het is moeilijk om te krijgen wat je wil en als je het hebt blijkt het nauwelijks iets toe te voegen.
Huur de film Departures maar eens. Ga niet naar de bioscoop als je er een hekel aan hebt in het openbaar te huilen: http://www.imdb.com/title/tt1069238/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn spirituele leraar zei altijd tegen mij, Let op wat je wenst, want de kans is groot dat je wens uitkomt...

Het is geen toeval, maar realiteit dat wat je wenst uitkomt...

En het begint al, met zulke simpele dingen als: Ik wordt gek van dat lawaai... enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar. Waar je je aandacht op richt , groeit. Door dat je je er mee bezig houdt, wordt het belangrijk. Iets wat je wenst, kan daardoor ook een eigen leven gaan leiden. De vorm waarin het zich uit kan nogal verschillen, maar het heeft vooral met focus te maken. Als jij bijvoorbeeld een gele auto wilt kopen, zie je opeens heel veel gele auto's rijden terwijl die je voorheen niet opgevallen waren. Ze waren er wel, maar je zag ze gewoon niet.

Maar andersom werkt het ook dat als je iets ontzettend hard niet wilt, je het naar je toe trekt. Als je bijvoorbeeld bang bent dat je in crisistijd wordt ontslagen, zal je angst je onzeker maken, waardoor je misschien slechter presenteert en juist grotere kans maakt om ontslagen te worden. Dit noemen we een self-fulfilling prophecy of zelfbevestigende voorspelling (misschien in dit geval ook zichzelf vervullende wens!).

Als je iets wenst, ga je je er naar gedragen. Maar ook ga je je ervaringen plaatsen in het kader van de wens die je had. Je herkadert je belevenissen, zodat ze een antwoord lijken op je wens. Jij ervaart je ziekenhuisbeslommeringen als een gevolg van jouw wens om meer reuring. Maar als er een andere opvallende gebeurtenis in je leven had plaatsgevonden, had je dat waarschijnlijk ook aan je wens gekoppeld. Hoe dan ook... Wat je met overtuiging wenst, zal zich vaak op een of andere manier aan je openbaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders zijn al heel vroeg gestopt met werken, toen ze 50 waren. Dat was voor mij altijd ook een droom. Om het nog even aan te scherpen heb ik ooit op een strandfeest uitgebreid verkondigd dat ik op mijn 35e met pensioen zou gaan. Grote woorden, grote bek, maar het was een leuk verhaal, en werd regelmatig nog aangehaald als we met vrienden bij elkaar waren.

Jaren later, op mijn 35e ben ik arbeidsongeschikt geworden door een 'pechgevalletje'. Ook een soort pensioenering...