Hoe reageer jij als jij merkt dat een ander jou aan het kleineren is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Als iemand mij probeert te kleineren, geniet ik daar alleen maar van. Ik hap ook niet zo snel. Zijn argumenten moeten wel heel erg goed zijn om mij eronder te krijgen.
Normaal gesproken laat ik ze lekker hun gang gaan; ik kan wel tegen een stootje.

Pas als ik merk dat iemand mij voor schut probeert te zetten in het bijzijn van anderen, grijp ik in. Door scherpe opmerkingen te maken, het tegendeel te bewijzen.

Laatst probeerde iemand mij voor schut te zetten vanwege mijn studiekeuze. Degene had werkelijk geen idee waar hij het over had, waardoor het voor mij eenvoudig recht te zetten was. Ik heb hem overigens wel op dit gedrag aangesproken en gevraagd wat zijn motieven waren om mij in een negatief daglicht te zetten.
*hij bleek enigszins jaloers*

Dus ik zeg: Kom maar op met die praatjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niet, sta ik boven,
Medelij hebben met het kinderachtige gedrag van een ander
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik sta daar boven, want ik laat me niet kleineren.
Maar ik heb het dan wel gehad met die persoon en dat zou ik hem/haar dan wel duidelijk laten weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
SODEMIETER (&^%$%#$ PLEUR &*&&^%*^*^& OP.
En dan weten we weer hoe de verhoudingen zijn. En het lucht reuze op.
14 jaar geleden
dat overkomt me gelukkig zo goed als nooit.
de enige keer die ik me herinner, werd ik gekleineerd door een ambtenaar van een instantie waar ik afhankelijk van was, dus ik heb het genegeerd, ben er verder niet tegenin gegaan.
het voelde wel erg akelig : ((
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lullig he? Voor straf +1`....:)
Als een ander mij kleineert dan weet ik dat hij zich minder voelt dan mij... Dat zie ik op het moment dat het speelt en ik zeg er niets van... Ik laat de ander... Ik weet dat het niet waar is, dus ik kan er niets van zeggen... Ik maak wel zo snel mogelijk dat ik weg ben, zonder de ander een slecht gevoelt te laten...

Er is zo veel misverstand, daar hoef ik niets aan toe te voegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel stil worden en wachten tot het over is.
Want dat is de tegenovergestelde reactie van wat er egenlijk gehoopt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeren en gewoon doorgaan met de taken die moeten worden uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen aankijken, zonder woorden en wachten tot hij of zij klaar is. Dan draai ik me om en loop ik weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeren en terugpakken op een moment dat hij het niet verwacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet ik vooral hartelijk om lachen. Gebeurt het in het openbaar, dan geef ik ze nog wel eens een extra zetje om ze in hun eigen val te laten trappen. Voor iedereen wiens mening er voor mij toe doet, is het dan duidelijk dat *ik* niet degene ben die klein is, maar degene die zo zijn best doet een ander te kleineren. De ander zet zichzelf dan enorm negatief te kijk.