Waarom heeft een piraat vaak een papagaai bij zich?

Ik ben vandaag naar het dierenpark emmen geweest. En daar hadden ze een piraat met een papegaai waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.1K

Het beste antwoord

Een echte piraat heeft behalve een papegaai, ook altijd een houten been. Dat gespt ie 's avonds als ie zich ter ruste begeeft en om dat been wat te doen te geven gebruikt hij hem als stok voor zijn papegaai! Logische uitleg toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat geeft status! Een papegaai is niet zomaar een vogel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit beeld van piraten is gewoon gecreëerd, omdat het leuk lijkt. Net als de haak aan hun arm en hun houten been, of het ooglapje. Piraten liepen daar echt niet allemaal mee.

De piraten van tegenwoordig, voor de kust van Afrika, dossen zich trouwens ook niet op die manier uit.
13 jaar geleden
Vogels (papagaaien) eten graag insecten, piraten waren nooit zo hygienisch en de papagaai at de luizen van de piraat op. Verder leerde de papagaai de piraat napraten. Omdat de papagaai in deze kwestie meestal bij dezelfde piraat zat, zei de papagaai vaak hetzelfde als de piraat, wat goed was voor het zelfvertrouwen van de piraat. (Immers, de meerderheid aan stemmen geldt!)

Waarom dan geen hagedisachtige, zoals de baardagaam zou je je hierdoor kunnen afvragen. Veel hagedisachtigen zitten immers ook probleemloos op je schouder en eten ook graag insecten. Het antwoord hierop is simpel; de hagedisachtigen kunnen niet leren praten.