Spam in je mailbox is een ergernis, maar hoe zit 't met 'spam' in je brievenbus?

Ook zo moe van al die geadresseerde reclame in je brievenbus? Postcodeloterij, Staatsloterij, BankGiroLoterij, automerk Zus, automerk Zo enz. ?

Ik stuur alles ongeopend retour, maar vraag me af of dit wel zin heeft, want ze blijven maar sturen. En wat betreft de Postcodeloterij: dat werkt voor goede doelen. Maar wat kost al die reclame die ze rondstuurt en wie betaalt dat? Daar kan ik geen loten tegenop kopen.

Met de nadruk op GEADRESSEERD !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het altijd wel een mooi gevoel geven, zo'n postcodeloterij-enveloppe volkalken met "RETOUR AFZENDER - NIET GEACCEPTEERD" en dan in de brievenbus te gooien van het postbezorgbedrijf die de post niet bezorgd had. Met een beetje geluk komen er dan nog kosten voor ze bij :) Maar helpen doet het idd niet...

Het beste antwoord

Ik heb er weinig tot geen last van, omdat ik me heb aangemeld bij www.infofilter.nl
Werkt absoluut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kan ook een ''NEE NEE'' sticker op je brievenbus plakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja DIE post krijgt hij/zij toch ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE NEE
GEADRESSEERDE post
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Post met de titel "Aan de bewoners van dit adres" geldt ook als geadresseerde post heb ik gemerkt. Dat komt gewoon binnen of je nu een sticker hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan de bewoners van =ONGEADRESSEERD.pff vermoeiende mensen ;-)
Nee hoor, ik vind het wel ontspannend om even alle spam te filteren. Wat er over blijft blader ik even door. Zo blijf je een beetje op de hoogte van wat er "te koop is".

Als er moe van wordt, dan kun je toch zo’n sticker op je bus plakken, van NEE NEE NEE?

Je hebt ook sites waar je kunt opgeven dat je het niet meer wil hebben? (zie link)

Toegevoegd op 08-06-2009 00:19:22
De postcodeloterij vind ik trouwens ook erg opdringerig. Ze belden me zelfs op en ik kwam bijna niet meer van ze af. Ze schermen met "het goede doel" maar het gaat gewoon om de hebberigheid van mensen. Je hebt geen loterij nodig om iets aan een goed doel te geven, dan blijft er inderdaad meer over voor het doel zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stickertje NEE NEE op je brievenbus en probleem opgelost :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie andere reacties
Antoni
14 jaar geleden
De NEE-NEE-sticker geldt niet voor geadresseerde reclame, alleen voor ongeadresseerde reclame. De vraagsteller zoekt een oplossing voor de vraag hoe hij aan hem geadresseerde reclame kan weren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry mensen, het is te laat merk ik. Ik ga er een nachtje goed over slapen en kom er morgen op terug. Gelukkig zijn jullie nog goed bij de tijd op dit late uur ;)
je hebt helemaal gelijk maar een nee nee stikker helpt niet als het geadresseerd zijn dat doen ze express ze weten dat je het toch wel krijgt die bedrijven dus het word die link maar op zoeken vrees ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb - natuurlijk- een NEE/NEE sticker op de deur EN ik heb me aangemeld bij www.infofilter.nl . Dat laatste zorgt er voor dat niet alleen telefonische verkoop maar ook brievenbusspam (zogenaamde geadresseerde reclame) aan mijn gleuf voorbij gaat. Heerlijk.
Desalniettemin is de papiercontainer nog steeds elke maand vol, maar dat zijn voornamelijk kartonnen dozen van het boodschappen doen en verpakkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon retour afzender sturen, als je het maar vaak genoeg doet houden ze vanzelf op.

Wat ook leuk is: ik gooi vaak van die brieven ongeopend weg. Zo schijn ik ooit blijkbaar een single-card te hebben gekregen, die ik dus ook ongeopend weggeknikkerd heb, komen ze een jaar later met een rekening: Eerste jaar was gratis en ik had verzuimd op te zeggen...

Direct maar even in de telefoon geklommen, heel vriendelijk te woord gestaan en gelukkig hebben ze me uit het bestand gehaald.