Ongeveer 70 miljoen jaar, de Himalaya is één van de jongste gebergten van de aarde.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Mount Everest ligt in het Himalayagebergte. Dit ontstond miljoenen jaren geleden toen India ineens naar het noorden begon te verschuiven. Toen India tegen Azië opbotste schoof India een stukje onder Azië en werd de oceaanbodem met een enorme kracht omhoog geduwd.
Sommige wetenschappers beweren dat de Mount Everest nog steeds groeit. Omdat de aardplaten van India en Azië een enorme kracht op elkaar uitoefenen, zou het gebergte nog steeds iets verder omhoog worden geduwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je vergeet antwoord te geven ;)
vanaf rond 1806 toen de brit Everest daar metingen verrichte en de naam aan die berg gaf.