Wie is nu de oudste?

Uitgaande van een andere vraag het volgende: een van een tweeling wordt geboren om 2.18 uur snacht's.
Nu gaat net de wintertijd in en gaat de klok een uur terug.
De tweede van de tweeling wordt geboren om 1.45 uur.
Dus eerder en later tegelijk!
Wie is er nu bij de burgelijke stand ouder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

De eerstgeborene natuurlijk. Als het goed is, houdt de Burgerlijke Stand bij in welk "tijdsysteem" (zomertijd of wintertijd) een datum geldt. Dat is computertechnisch makkelijk op te lossen door de tijd in UTC op te slaan.

Maar of het in die zin ook "goed is" - dat weet ik zo niet. Ik was niet betrokken bij het ontwerpen en programmeren van het systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerstgeborene is het oudste, maar het is wel een grappig idee! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerstgeborene wordt door de (winter)tijd ingehaald!