Voor wie of wat kun je nou echt groot respect opbrengen?

Dat kan zijn : een voetballer, of een doel wat iemand heeft bereikt, een bepaalde acteur, je buurvrouw om een bepaalde reden..maakt niet uit....wie of wat krijgt van jou echt groot respect?

ikzelf heb groot respect voor mensen met discipline..bijvoorbeeld iemand die 100 kilo afvalt op eigen kracht ofzo..

wat jullie?

o ja..en WAAROM uiteraard... ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb groot respect voor m'n moeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Voor mensen die hun eigen leven riskeren om anderen te helpen. Zoals de mensen die in de oorlog onderduikers in huis namen.
14 jaar geleden
Ik heb eigenlijk respect voor alles, maar in het bijzonder voor de natuur en voor mensen die in de zorg werkzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk dat je dit vraagt, want toevallig was ik gisteren naar Animal Planet aan het kijken en ik kreeg in een keer een enorm gevoel van respect voor die mensen die zich inzetten voor al die dieren.

Die mensen in het programma dat ik zag (animal cops geloof ik) haalden verwaarloosde dieren weg bij hun (waardeloze) eigenaren om vervolgens die dieren er weer bovenop te helpen. Voor dit soort mensen heb ik diep respect.

Waarom? Omdat ze altruïstisch zijn en respect voor al het leven hebben op aarde! Hulde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele personen kunnen op mijn respect rekenen. Respect moet afgedwongen worden, want het komt nooit vanzelf.
Heel veel respect heb ik voor mijn moeder. Helaas leeft ze al lang niet meer en heb ik haar nooit kunnen vertellen hoeveel respect ik wel niet voor haar had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb respect voor iedereen die zich 100% inzet. Waarvoor de inzet is, doet er niet toe. Wat het uiteindelijke resultaat is, doet er niet toe.

Totale inzet verdient alle respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarvoor doet er niet toe? Wat nou als iemand zich 100% inzet om iets héél slechts te doen? Zo zette Hitler zich waarschijnlijk 100% in om een Arisch ras te creëren. Met andere woorden: Het "waarvoor" is toch wel belangrijk neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dit jouw voorbeeld wel, maar ontstijgt ook de essentie van mijn antwoord. Overal is een uitzondering op te vinden.
Ik heb respect voor Iamback, voor het feit dat hij hier weer terug is en ons telkens weer vertelt in heel kleine subtile signalen hoe het met hem gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In alle eerlijkheid?

Ik heb er respect voor hoe ik mezelf hier heb gekregen. Als ik terugkijk hoe ik zo'n 9 tot 11 jaar geleden in het leven stond, vind ik dat ik het er heel goed vanaf gebracht heb.

Voor wat betreft anderen, moet ik me aansluiten bij iamback: als mensen hun uiterste best ergens voor doen, verdienen zij respect. Ik zal het even verfijnen naar: Mensen die hun uiterste best doen om hun leven en het leven van anderen te verbeteren, terwijl zij daarin proberen zo min mogelijk het leven van anderen te verstoren (ik weet dat dit nooit 100% uit te sluiten is, en er zullen dus soms compromissen gesloten moeten worden). Helaas moet ik constateren dat ik op basis van dat criterium vind dat er nog steeds teveel mensen geen respect verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ouders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Abraham van Leeuwen en Piet Derksen, vooral de laatste omdat ik hem van nabij heb meegemaakt.
Beide mensen zijn in hun leven met niks begonnen en door slim te zijn, risico's te hebben durven nemen, en uiteraard geluk hebben gehad, hebben deze mensen een meer dan gemiddelde prestatie geleverd, in één mensenleven.

voor diegenen die niet weten over wie ik het heb:
Abraham van Leeuwen: "Prince de Lignac" stichter van oa NTI, Lecturama e.a.

Piet Derksen: stichter van Sporthuis Centrum, Center Parcs e.a.

En last but not least diep respect voor mijn vrouw die het al veertig jaar met me uithoudt. (en alleen zij weet wat dat inhoudt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb respect voor eerlijke mensen; mensen die hun nek uitsteken voor anderen; met gevaar voor eigen leven anderen proberen te redden (dit hoeft niet perse beroepsmatig te zijn); respect voor mensen die onbaatzuchtig zijn; hulpvaardig; een ander in hun waarde laten.

"Mijn leven is één groot verandertraject.
Maar één van de vaste waardes, dat blijft toch wel respect."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect of bewondering heb ik altijd voor moeders wereldwijd: zij delen allen hetzelfde gevoel voor hun eigen moeder, voor de vader van haar kinderen en ze gaat door het vuur voor haar eigen kinderen. Vaak cijfert ze zich zelf weg en blijft op de achtergrond.
Een standbeeld verdienen ze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor Nelson Mandela. Zoveel jaar opgesloten en dan in staat tot verzoening.