Wat is het tegenovergestelde van informatief?

Non- informatief lijkt me zo voor de hand liggend, er is volgens mij nog een ander woord hiervoor. Maar ik kom er maar niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7K

Antwoorden (14)

nietszeggend.
13 jaar geleden
Daar heb je me wat aangericht! Ik kom niet verder dan terughoudend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Subjectief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inhoudsloos misschien....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nietszeggend, nutteloos...in het engels uninformative.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan in welke richting je zoekt: desinformatie (zogenaamde informatie die geen feitelijke informatie bevat); verwarring zaaiende gegevens; de al genoemde nietzeggendheid; of als je bijvoorbeeld naar de indeling van boeken, tv-programma's en dergelijke kijkt: fictie, vermaak, niet gericht op kennis delen of bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is des-informatie niet 'foute informatie' ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er (alweer) vanaf. In een oorlog kan er bijvoorbeeld via 'spionnen' informatie overgebracht worden die niet klopt, desinformatie dus, om de vijand op het verkeerde been te zetten. De inhoud van die info is dus fout, maar dat is bewust zo bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Desinformatie is iets geheel anders en is beslist geen antwoord op de vraag. Fargh, je hebt het weer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een goed antwoord, omdat het ingaat op verschillende soorten tegenstellingen, zoals ook fictief en vermaak. +1
weinig zeggend/weinig betekenend

... komt denk ik het best in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjah dat zal wel uitformatief zijn. Het gekke is dat je daar geen echt woord voor hebt. Het tegenovergestelde is idd- non- informatief. Je zal ook kunnen zeggen non formatief. Maar pas op formatie betekent weer wat anders. Jezus wat een moeilijke vraag! We spreken daarom gewoon van niet informatief...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste woord is volgens mij: desinfo / desinformatie.

Informatief is dus informatie geven over iets of over meerdere zaken. Desinfo / desinformatie is dus het tegenovergestelde. Om een voorbeeld te geven:
U vraagt mij of de TV die u wil kopen duurzaam is en ik overval u met allerlei functies die op de TV zitten en hoe goed het verkocht wordt en meer niet relevante zaken en uiteindelijk heb ik nog geen antwoord gegeven op uw vraag. In dit geval is - hoe goed geformuleerd dan ook - de informatie, desinfo / desinformatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overbodige informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
informatie achterhouden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nutteloze informatie, oppervlakkig.