Hoe ontdek je sarcasme?

Gewoon benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, heeeéééél erg leuk......... :)

Het beste antwoord

Sarcasme is bijtende spot.
Ironie is meer bedekt, milder. Dan zegt iemand bijvoorbeeld het omgekeerde van wat hij bedoelt: Lekker weertje, hè? (Als het pijpestelen regent).
Iemand kan sarcasme tot uitdrukking brengen door prijzende taal te gebruiken terwijl het overduidelijk is dat hij het tegengestelde ermee wil zeggen. Bijvoorbeeld: Zegt de leraar tegen een leerling die net een 3 heeft gekregen voor zijn proefwerk: "Geweldig goed hoor! Jij hebt zeker erg je best gedaan, toen je dit proefwerk moest leren....". In dit geval heb je door dat het sarcasme is, omdat je weet dat er geen dikke onvoldoende komt als je de lesstof goed hebt geleerd.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat maak je op uit het contact dat je hebt met de ander.
sarcasme is een mengeling m.i. van humor en ironie.
het gaat er vooral om hoe je je voelt in contact met degeen die sarcastisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te letten op 'venijnige en/of ironische' benadering....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pijnlijk-ware opmerking, waar je, ondanks jezelf, toch een glimlach voor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sarcasme kan in zijn mildere vormen amusant zijn. En soms is sarcasme een middel om diepe emoties uit te drukken.
Onaardig of wreed sarcasme is echter niets meer of minder dan gewelddadig, agressief gedrag.