Waarom zijn hier zoveel vragen gesloten voor er een correct antwoord op gegeven is

Ik heb hier al en paar vragen gezien waar een falikant fout antwoord gegeven wordt, met een dubieuze bron. Schoolwerkjes ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ik denk dit ook wel eens, mag het misschien niet zeggen maar ik denk dat er bezig zijn met dubbel account en dan op zichzelf stemmen.
Tja de punten schijnen belangrijk te zijn. En toch kun je er niks mee kopen Raar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op sommige vragen is geen goed of fout antwoord, dan kies je gewoon dat wat het meest bevredigende antwoord is op een vraag.
Maar ik kan me ook voorstellen dat er vragen zijn waarvan het goede antwoord niet KOMT in de periode dat de vraag mag openstaan ; ik weet (nog) niet of die dan vanzelf gekozen wordt, en of er dan ook altijd 1 antwoord als het goede moet worden / wordt aangewezen, misschien wel op basis van de duimpjes ?? En het antwoord met de meeste duimpjes is lang niet altijd het goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag kan maximaal 14 dagen openstaan. Als je een vraag sluit, kun je een beste antwoord kiezen, maar dat hoeft niet - je kunt je vraag ook sluiten zonder beste antwoord te kiezen. Als de vraag verloopt voordat je haar sluit, zal het systeem de vraag sluiten. Er wordt dan geen beste antwoord gekozen.
GV is een site van mensen die veel weten, maar ook niet altijd alles. Dus kan het gebeuren dat iemand een antwoord geeft dat niet goed is, maar wat hij wel als goed ziet. Als vragensteller heb je niet altijd de mogelijkheid om
weten wat nu wel een goed antwoord is en wat niet, anders had je geen vraag gesteld natuurlijk.
Soms is het makkelijk na te zoeken of een antwoord klopt, maar helaas niet altijd. En niet altijd controleert men dit.
Noem me misschien naief, maar ik geloof niet dat er veel opzet in het spel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat door de opzet van de site. En dat vind ik erg jammer.

Omdat je een vraag binnen 2 weken moet sluiten, komt het vaak voor dat er nog geen goed antwoord is.
Plus het puntensysteem is gebaseerd op kwantiteit...

Als vragensteller kun je eigenlijk niet het beste antwoord beoordelen, want je oordeel is altijd gekleurd.

Persoonlijk denk ik dat GV veel meer in zich zou kunnen hebben en meer kwaliteit als o.a. het puntensysteem anders zou zijn.
Ook is het niet handig dat vragen verplicht gesloten worden.

Verder valt het mij op dat hier juist weinig mensen met veel kennis zitten!
Ik heb een aantal specifieke vragen gesteld en ik zie gee professionals die reageren (juristen, psychiater, hulpverleners). Dus nee, hier zit veel te weinig professionele kennis. En dat is gezien de opzet ook logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn eerdere vraag. Daar zijn nauwelijks reacties op gekomen.

Toegevoegd op 06-06-2009 11:22:17
De formulering had anders moeten zijn. Namelijk zolang er geen goed antwoord is gegeven.

Toegevoegd op 06-06-2009 11:46:14
Wat ik er zelf mee doe, is filteren. Het blijft gewoon altijd noodzakelijk om dat te doen. Ik gebruik het verder als informatiebron voor eventuele nieuwe ideeën.
Zo heb ik hier een vraag gesteld en via via toch een redelijk antwoord gekregen van een professional die ik later via een site een e-mail heb gestuurd. Jammer, dat ik het antwoord niet kon toevoegen omdat de vraag al gesloten was. Kritisch blijven geldt voor het hele Internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele vragen worden na 1 of 2 dagen niet meer aangevuld met nieuwe antwoorden. Het heeft dan weinig zin om ze nog open te laten. Wel om ze te sluiten :-) +3